coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ابلاغ وام 800 میلیونی مسکن ؛ اقساط وام جدید مسکن چقدر است؟

وام 800 میلیونی مسکن توسط سرپرست ریاست جمهوری ابلاغ شد. پرداخت اقساط تسهیلات 800 میلیونی مسکن به صورت پلکانی است. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری رسماً وام 800 میلیونی مسکن را برای پرداخت به بانکهای کشور ابلاغ کرد. براساس سابقه این خبر، هفته گذشته هجدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن به ریاست مخبر برگزار و مقرر شد که مبلغ وام نهصت ملی مسکن به 800 میلیون تومان افزیش یابد.

حال براساس ابلاغیه جدید، بانکهای کشور ملکف شده‌اند که سالانه 20 درصد از منابع مالی تسهیلات خود را به وام مسکن تخصیص دهند. ضمناً درخصوص مبلغ اقساط ماهانه وام مسکن گفته شده که اقساط آن به صورت پلکانی خواهد بود.


بیشتر بخوانید:


وام 800 میلیونی مسکن به بانکها ابلاغ شد

طبق دستور محمد مخبر، بانکها مکلف‌اند که سالانه 20 درصد از منابع مالی تسهیلاتی خود را به این طرح اختصاص دهند. ضمناً چنانچه بانکها به این دستور توجه نکنند، مطابق قانون جریمه خواهند شد. طبق اعلام وی، اقساط وام 80 میلیونی مسکن در 2 سال ابتدایی، ماهانه 5 میلیون و 900 هزار تومان است که به صورت پلکانی تغییر می‌کند.

به نقل از ایسنا؛ هادی عباسی، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، درخصوص دستور مخبر اظهار کرد: «بر اساس ابلاغ مصوبات جلسه هجدهم شورای عالی مسکن، بحث وام ۸۰۰ میلیون تومانی توسط آقای مخبر به بانک مرکزی ابلاغ شده است. این تسهیلات به صورت پلکانی است که در دو سال اول مبلغ اقساط پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.»

وام 800 میلیونی مسکن به بانکها ابلاغ شد

وی افزود:

«بانکها اگر دستور را اجرا نکنند، جریمه مالیاتی خواهند شد. اما می‌توانیم زمانی را برای جبران عدم تمکین بانکها درنظر بگیریم و اگر در این زمان از دستور تمکین نکنند، حریمه اعمال خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص ابلاغ وام 800 میلیونی مسکن چیست؟ آیا دریافت این وام به راحتی اعلام خبرش خواهد بود؟ لطفاً نظرات خود را بیان کرده و اگر تجربه دریافت وام مسکن دارید، آن را با ما و دیگر مخاطبین تکراتو به اشتراک بگذرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر