coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

پرداخت وام مسکن کم سود به دهک های 1 تا 4 ؛ آخرین وضعیت پروژه مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت وام مسکن کم سود به دهک های 1 تا 4 خبر داد.او در ادامه توضیحاتی را در خصوص روند پروژه مسکن ملی ارائه کرد.

بر اساس اعلام هادی عباسی‌اصل معاون وزیر راه و شهرسازی، در دولت سیزدهم به دهک‌های یک تا چهار که از توان مالی کافی برخوردار نیستند وام مسکن کم‌بهره پرداخت می‌شود.وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه مسکن ملی توضیح داد:«در حال حاضر بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد فرایند ساخت شده و بیش از ۵۰۰ هزار واحد تکمیل شده است که در ماه‌های آینده شاهد جهش در تکمیل واحدها خواهیم بود.»


بیشتر بخوانید:شرایط دریافت وام 500 میلیونی ؛ وام بدون ضامن با بازپرداخت 36 ماهه


آخرین وضعیت پروژه مسکن ملی

وی افزود:«دولت شهید رییسی در بخش مسکن، مسئولانه عمل کرد و تلاش کرد با نگاه مسئولانه به نیاز متقاضیان مسکن پاسخ دهد.دولت سیزدهم در رابطه با بخش مسکن سه فرصت را در نظر گرفت. فرصت نخست، تأمین زمین بود تا قیمت تمام شده کاهش یابد که در این حوزه کارهای مهمی انجام شد و هم‌اکنون شاهد جهش در تأمین زمین در محدوده شهرها، شهرک‌ها و سواحل جنوبی هستیم.»

او همچنین عنوان کرد:«پرداخت تسهیلات فرصت دومی بود که در دولت سیزدهم مدنظر قرار گرفت. بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط بانک‌ها به بخش مسکن اختصاص یافت که باید تقویت شود.فرصت سوم دسترسی به ارزش افزوده است.در این بخش تلاش شد تا قیمت تمام شده با تأمین زمین توسط دولت کاهش یابد.»

عباسی‌اصل در ادامه پرداخت وام مسکن کم سود به دهک های 1 تا 4 که توان مالی مناسبی ندارند را از تمهیدات دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت:«نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت. همچنین در تکمیل مسکن مهر دولت سیزدهم بیش از ۱۳۰ هزار واحد را تکمیل کرد و تحویل داد و ۱۱۰ هزار واحد باقیمانده که بدون پرونده‌های دارای تعارض تا پایان دولت تکمیل خواهد شد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد:«چنانچه مسائل بانکی و پرداخت تسهیلات حل شود می‌توان به تأمین مسکن در کشور پاسخ مناسب داد. افزایش ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن نیز در دست پیگیری است. با متعهد کردن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات می‌توان در تکمیل واحدها تسریع بدهیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص پرداخت وام مسکن کم سود به دهک های 1 تا 4 چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر