coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سقف نرخ اجاره بها برای هر استان اعلام شد [+ جدول]

بالاخره پس از گذشت چند هفته، سقف نرخ اجاره بها برای هر استان اعلام شد. در این خصوص معاون وزیر راه و شهرسازی توصیحاتی ارائه کرده است. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.
2 هفته پیش بود که مجلس شورای اسلامی از عملکرد دولت در عدم اعلام سقف نرخ اجاره بها در راستای قانون ساماندهی اجاره مسکن انتقاد کرد. مجلس بر این عقیده بود که هرچه زودتر باید سقف نرخ اجاره‌ بها مشخص شود.

قانون ساماندهی اجاره مسکن توسط رئیس چمهور فقید مطرح و نزدیک به 1 ماه و نیم پیش توسط مجلس ابلاغ و به مرحله اجرایی رسید. لازم به ذکر است که این قانون برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود و تا پیش از این، قانونی مشخص و مدون وجود نداشت.

حال براساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، سقف اجاره‌بها به تفکیک هر استان در جدولی مشخص آمده است. به عنوان نمونه، بالاترین نرخ مجاز اجاره مسکن در شهر تهران، 25 درصد است و نه صاحبان ملک و نه بنگاه‌های املاک اجازه دارند، بیش از این درصد به اجاره‌بها ملک خود اضافه کنند.

بیشتر بخوانید: پرداخت وام مسکن کم سود به دهک های 1 تا 4 ؛ آخرین وضعیت پروژه مسکن ملی

سقف نرخ اجاره بها مشخص شد

هادی عباسی، معاون وزیر راه و شهرسازی به سؤال خبرنگاران درخصوص تعیین سقف اجاره ملک در پایتخت اینگونه پاسخ داد: «جدول سقف اجاره‌بها به 31 استان کشور توسط دفتر ریاست حمهوری ابلاغ شده است.»

عباسی بیان کرد:

« بر این اساس حداکثر افزایش سقف اجاره‌بها مسکن با ۲۵.۲ درصد مربوط به شهر یزد و کمترین با ۲۲ درصد برای شهر زاهدان است.»

وی در خصوص سقف اجاره در شهر تهران گفت: «در حدول ذکر شده، سقف مجاز تعیین اجاره‌بها 25 درصد درنظر گرفته شده است.»

سقف نرخ اجاره بها مشخص شد

در جدول بالا به وصوح مشخص است که استان زاهدان با 22 درصد کمترین و استان یزد با 25.5 درصد بیشترین میزان تعیین شده سقف اجاره‌بها را دارند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در آخر بیان کرد:

«مصوبه شورای عالی مسکن در خصوص تعیین اقساط ۵.۹ میلیون تومانی وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن در دو سال ابتدای بازپرداخت به زودی اعلام می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص اعلام نرخ اجاره بها چیست؟ آیا به راستی دولت می‌تواند بازار اجاره ملک را کنترل کند؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر