coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

گوشی‌های پیکسل دیگر از پردازنده‌های ساخت سامسونگ استفاده نخواهند کرد

از زمان عرضه اولین گوشی‌های پیکسل با تراشه Tensor، گوگل همواره تراشه‌های خود را توسط Samsung Foundry تولید می‌کرد. با این حال، سال آینده این روند تغییر خواهد کرد و گوگل قصد دارد برای اطمینان از کیفیت و بازدهی بیشتر به TSMC روی آورد. در حالی که سری پیکسل 9 از تراشه Tensor G4 که با فناوری 4 نانومتری سامسونگ تولید شده استفاده خواهد کرد، سری پیکسل 10 دارای پردازنده Tensor G5 خواهد بود که با فناوری 3 نانومتری TSMC ساخته می‌شود.

این اطلاعات از نشریه چینی CTEE به دست آمده است که ادعا می‌کند اولین تراشه 3 نانومتری گوگل، Tensor G5 توسط TSMC نهایی شده است. این به این معناست که گوگل طراحی تراشه Tensor G5 را به پایان رسانده و تغییرات عمده‌ای در آینده رخ نخواهد داد.


بیشتر بخوانید:


در گوشی‌های پیکسل 10 چه تراشه‌ای استفاده خواهد شد؟

به نظر می‌رسد که تراشه Tensor G5 اولین تراشه‌ای است که کاملاً به صورت داخلی توسط گوگل طراحی شده است. تراشه‌های قبلی با همکاری بخش System LSI سامسونگ طراحی می‌شدند. با طراحی کاملاً داخلی و استفاده از فناوری پیشرفته ۳ نانومتری TSMC، انتظار می‌رود که تراشه Tensor G5 بهبودهای چشمگیری در عملکرد و بهره‌وری انرژی به همراه داشته باشد.

هنوز مشخص نیست که گوگل از فناوری ۳ نانومتری نسل دوم (N3E) یا نسل سوم (N3P) TSMC استفاده خواهد کرد. اما هر کدام از این فناوری‌ها که انتخاب شوند، یک گام بزرگ به جلو نسبت به فناوری 4 نانومتری سامسونگ Foundry (SF4) که در حال حاضر برای سری پیکسل 9 استفاده می‌شود، خواهد بود.

خداحافظی گوشی‌های پیکسل با تراشه Tensor
خداحافظی گوشی‌های پیکسل با تراشه Tensor

این موضوع ناخوشایند است که مشتریان بزرگ تراشه مانند گوگل، انویدیا و کوالکام به تدریج از Samsung Foundry به TSMC مهاجرت می‌کنند. اگر نمی‌دانید، شرکت تایوانی TSMC بزرگترین تولید کننده قراردادی تراشه در جهان است و به طور قابل توجهی از Samsung Foundry که در جایگاه دوم قرار دارد، جلوتر است.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر