coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

عرضه خودروهای وارداتی آزاد شد؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو متقاضیان

براساس اعلام رئیس سازمان توسعه تجارت، عرضه خودروهای وارداتی از این پس برای عموم مردم آزاد خواهد شد و همه می‌توانند برای خرید خودرو اقدام کنند.

آخرین مهلت انتخاب خودرو توسط متقاضیان خودروهای وارداتی که در سال 1401 برای خرید این خوردوها اقدام کرده بودند، اعلام شد. پس از عرضه این خودروها، تمامی ثبت‌نام‌کننده‌ها، خودرو خود را تحویل خواهند گرفت. با توجه به این مورد، حال رئیس سازمان توسعه تجارت در خبری جدید اعلام کرد که زین‌پس عرضه خودروهای وارداتی برای همه مردم آزاد خواهد شد.

پس در دورهای بعدی فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، همه مردم می‌توانند شرکت کنند. اما اینکه چقدر خودرو وارد کشور شده و خواهد شد، چیزی مشخص نیست؛ ضمناً امکان دارد که دور جدید واردات خودرو آغاز شود و خودروهای جدید برای عرضه به کشور داخل شوند. قطعاً در این میان فقط شاهد حضور خودروهای چینی نخواهیم بود؛ بلکه برندهای اروپایی، ژاپنی و غیره نیز راهی ایران می‌شوند.

ذکر این نکته نیز ضروری است که طبق صحبت‌های مهدی ضیغمی، افرادی که تمایل به خرید خودروهای وارداتی دارند، می‌بایست مانند دور پیشین، مبلغ 500 میلیون تومان در حساب وکالتی بلوکه کنند. پس با این حساب، منتظر پیامک‌های تبلیغاتی توسط بانکهای عامل کشور باشید که هرکدام شما را ترغیب به افتتاح حساب وکالتی می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


عرضه خودروهای وارداتی آزاد شد

به نقل از آخرین خودرو؛ مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن اعلام آخرین مهلت انتخاب خودرو توسط متقاضیان خرید خودروهای وارداتی که در اسفند 1401 نسبت به خرید این خودروها اقدم کرده، گفت:

«این افراد فقط تا هفته آینده مهلت دارند خودرو خود را انتخاب کنند؛ در غیر این‌صورت از اولویت دریافت خودرو حذف می‌شوند. ضمناً از هفته آینده عرضه جدید در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به شکلی متفاوت آغاز خواهد شد.»

ضیغمی اضافه کرد: «از هفته آینده متقاضیان جدید خودروهای وارداتی می‌توانند مبلغ 500 میلیون تومان در حساب وکالتی بلوکه کرده و در لیست خریداران قرار گیرند. این افراد در کنار متقاضیان اسفند 1401 می‌توانند خودرو وارداتی خود را انتخاب کنند.»

عرضه خودروهای وارداتی آزاد شد

اولویت عرضه در این دوره فروش خودروهای وارداتی، مشتریان قبلی هستند و متقاضیان جدید می‌توانند در کنار آنان به انتخاب بپردازند. اما پس از پایان مراحل فروش، دیگر اولویت از متقاضیان قبلی سلب شده و متقاضیان جدید در اولویت قرار می‌گیرند.

در خصوص مورد بالا، مهدی ضیغمی بیان کرد:

««متقاضیان جدید باید در نظر داشته باشند که در صورت ایجاد حساب وکالتی و ثبت‌نام در سامانه وارداتی، امتیازی از جنس اولویت مدت‌دار به این افراد تعلق نمی‌گیرد و از این پس برای هر دوره از سامانه وارداتی‌ها امکان ثبت‌نام مشتری جدید وجود دارد. بدیهی است که اگر مشتری به خاطر حجم تقاضا، امکان خرید قطعی خودرویی خاص را نداشته باشد، باید برای دوره‌های بعدی سامانه دوباره فرایند ثبت‌نام را طی کند».

با توحه به توضیحاتی ضیغمی، روش فروش خودروهای وارداتی جدید، درست مانند روش فروش خودروهای وارداتی برقی است.

هنوز جزئیات دقیقی از نحوه ثبت‌نام و دیگر موارد ثبت‌نام‌های جدید در دست نیست. اما آنچه ضیغمی به آن اشاره کرده، خودروهای ژاپنی، اروپایی، چینی و غیره در این دوره برای فروش عرضه می‌شوند. ضمناً آنطور که پیداست محدودیت‌های ثبت‌نام در این دوره نسبت به دورهای قبلی کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

آیا شما تمایل به شرکت در دور جدید عرضه خودروهای وارداتی دارید؟ لطفاً نظرات خود را در این خصوص با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چرا قبل از اینکه افراد جدید ثبت نام کنند تکلیف افرادیکه در اسفند 1402 ثبت نام کرده اند رو مشخص نمیکنید ؟ فقط 1401 ها نیستن . عده دیکه ای هم هستند که بلاتکلیف هستند هنوز و هیج اظهار نظری نمیشه در مورد اونها.

    پاسخ