coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

عکاسان برتر نجوم سال 2024 معرفی شدند؛ تماشا کنید

فهرست نهایی مسابقه عکاسان برتر نجوم سال 2024 ، شامل تصاویر خیره‌کننده‌ای از شفق قطبی به شکل اژدها تا راه شیری که تلسکوپ ایزاک نیوتن در اسپانیا را قاب گرفته، منتشر شد. برندگان این مسابقه در تاریخ 12 سپتامبر اعلام خواهند شد.در سال 2024، حدود 3500 عکس از 58 کشور توسط عکاسان آماتور ارسال شد. اکنون از این فهرست نهایی، برندگان در 9 دسته‌بندی مختلف، به‌علاوه دو جایزه ویژه و یک برنده کلی انتخاب خواهند شد.


بیشتر بخوانید:


عکاسان برتر نجوم سال 2024

در ادامه، نگاهی به برخی از تصاویر فهرست نهایی می‌اندازیم که احتمال بالایی برای کسب جوایز دارند. شما نیز می‌توانید پیش از اعلام رسمی، قضاوت خود را داشته باشید.

عکسی به نام “دویدن به سوی کارینا” اثر ویکاس چاندر

عکاسان برتر نجوم سال 2024

“در عمق شمال غربی نامیبیا، در صحرای سوزان که می‌توان صدها کیلومتر بدون برخورد به انسانی رانندگی کرد، هنرمندی در حال کار است”، ویکاس چاندر، عکاس این تصویر گفت. “در سراسر صحرا، مجسمه‌های سنگی بسیاری وجود دارند که به طرز جالبی با محیط اطراف هماهنگ شده‌اند. این مجسمه‌ها به نام ‘مردان تنهای کائوکلند’ شناخته می‌شوند. مشخص نیست که چه کسی آنها را در اینجا قرار داده و دقیقاً در کجا قرار دارند، اما جستجوی من برای عکاسی از همه آنها ادامه دارد.”

عکسی به نام “برجستگی عظیم خورشیدی در حال حرکت” اثر میگل کلارو

عکاسان برتر نجوم سال 2024
عکاسان برتر نجوم سال 2024

“این تصویر ثابت از یک دنباله تایم‌لپس، فعالیت کروموسفر خورشید را نشان می‌دهد که در آن برجستگی عظیمی در حال حرکت است و تغییرات جالب زیادی در شکل آن مشاهده می‌شود”، میگل کلارو از این تصویر خورشید که در رصدخانه دارک اسکای الکووا در اِوُرا، پرتغال گرفته شده، گفت. “این غول در اطراف لبه خورشید به طول هزاران کیلومتر کشیده شده و چندین برابر بزرگتر از زمین است. عرض آن نیز از عرض حلقه‌های زحل بزرگتر است.”

عکسی به نام “کسوف کامل خورشید” اثر گونائل بلانک

عکاسان برتر نجوم سال 2024

“کسوف کامل خورشید یکی از زیباترین مناظر طبیعی است که هر کسی باید حداقل یک بار در زندگی خود تجربه کند”، گونائل بلانک که این تصویر هنری را در اگسموث، استرالیای غربی گرفته، گفت. “در آوریل 2023، به استرالیا رفتم تا 62 ثانیه تمامیت خورشید را مشاهده کنم. به نظر کوتاه می‌رسد، اما ارزش هر پنی و تلاشی که برای رسیدن به آنجا کردم را داشت. تصاویر نمی‌توانند به این شگفتی انصاف بدهند.”

عکسی به نام “مارپیچ” اثر پل هاورث

عکاسان برتر نجوم سال 2024

“در ماه نوامبر 2023، به ساحل اسنتیشم، که به خاطر گِل‌زارهای جزر و مدی وسیعش مشهور است، رفتم”، پل هاورث که این تصویر را در نورفولک، انگلستان گرفته، گفت. “موضوع اصلی تصویر من برای آن شب، اسکله بزرگ و ویرانه‌ای بود که در دوران جنگ جهانی دوم ساخته شد تا شن و ماسه استخراج شده از گودال‌های نزدیک، که برای ساخت باندهای بتنی برای بمب‌افکن‌های آمریکایی مستقر در انگلستان لازم بود، توسط قایق منتقل شود.”

برای مشاهده تصاویر عکاسان برتر نجوم سال 2024 بیشتر اینجا کلیک کنید

بیشتر بخوانید:

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر