coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سود سه‌ماهه دوم سال 2024 سامسونگ 13 برابر رشد کرده است

سود سه‌ماهه دوم سال 2024 سامسونگ با افزایش 13 برابری به 8.8 تریلیون وون (معادل 6.34 میلیارد دلار) رسید. این رقم در مقایسه با سود عملیاتی 670 میلیارد وون در سه‌ماهه دوم سال گذشته، نشان از یک تحول چشمگیر دارد. این میزان سود بالاترین رقم از سه‌ماهه سوم سال 2022 به شمار می‌آید.یکی از عوامل اصلی این افزایش چشمگیر سود عملیاتی سه‌ماهه دوم سال 2024 سامسونگ، بهبود عملکرد بخش نیمه‌هادی این شرکت است. این بخش که در سه‌ماهه دوم سال گذشته با زیان 4.36 تریلیون وونی مواجه بود، اکنون سود عملیاتی تخمینی 4.6 تریلیون وون را به ثبت رسانده است.

افزایش تقاضا برای تراشه‌های DRAM پیشرفته، به‌ویژه در کاربردهای هوش مصنوعی، باعث این رشد شده است. قیمت تراشه‌های DRAM بین 13٪ تا 18٪ و قیمت تراشه‌های NAND Flash که برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌شوند، بین 15٪ تا 20٪ افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید:


تاثیر هوش مصنوعی بر سود سه‌ماهه دوم سال 2024 سامسونگ

رشد سریع صنعت هوش مصنوعی تاثیر قابل‌توجهی بر سود سامسونگ داشته است؛ به‌طوری که تقاضا برای حافظه‌های پیشرفته مانند راه‌حل‌های HBM که در مراکز داده‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شوند، افزایش یافته است. این روند باعث افزایش قیمت و تقاضا برای تراشه‌های DRAM پیشرفته سامسونگ شده که برای چیپست‌های هوش مصنوعی و سرورهای مراکز داده ضروری هستند.

تقاضا برای تراشه‌های DRAM
سود سه‌ماهه دوم سال 2024 سامسونگ مدیون تقاضا برای تراشه‌های DRAM است

کاهش سود سامسونگ در بخش موبایل

علیرغم افزایش کلی سود، بخش موبایل سامسونگ با کاهش مواجه شده است. سود عملیاتی تخمینی این بخش در سه‌ماهه دوم 2.2 تریلیون وون بوده که در مقایسه با 3.04 تریلیون وون در سال گذشته کاهش یافته است. این افت به علت افزایش هزینه‌های قطعات و بازاریابی و همچنین سرمایه‌گذاری در توسعه خدمات هوش مصنوعی است. تعداد گوشی‌های هوشمند ارسالی تقریباً مشابه سال گذشته باقی مانده که نشان‌دهنده تاثیر عوامل خارجی مانند افزایش هزینه‌ها بر سود است.

معرفی محصولات جدید به کمک سامسونگ می‌آیند

سامسونگ قصد دارد در 10 ژوئیه در پاریس از گوشی‌های تاشو پرچم‌دار جدید خود، گلکسی Z Fold 6 و گلکسی Z Flip 6، به همراه لوازم جانبی موبایل جدید رونمایی کند. همچنین این شرکت حلقه‌ای جدید برای نظارت بر سلامت معرفی خواهد کرد که هدف آن رقابت با اپل در بازار بالارده است.

سود سه‌ماهه دوم سال 2024 سامسونگ

تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که سود عملیاتی سه‌ماهه دوم سامسونگ حدود 8.547 تریلیون وون تا 8.8 تریلیون وون باشد. سامسونگ قرار است گزارش مالی تفصیلی خود را در پایان ماه منتشر کند. تمرکز این شرکت بر گسترش و تنوع بخشیدن به بخش‌های کسب‌وکار خود، همراه با افزایش قیمت تراشه‌ها، نوید آینده‌ای امیدوارکننده را می‌دهد.

در کل، سود چشمگیر سامسونگ در سه‌ماهه دوم، نشان‌دهنده بهبود قوی در صنعت تراشه است که با افزایش تقاضا برای حافظه‌های مرتبط با هوش مصنوعی هدایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر