coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ابلاغ ثبت سفارش واردات خودرو به مناطق آزاد [+ شرایط]

وزارت اقتصاد، ثبت سفارش واردات خودرو به مناطق آزاد را ابلاغ کرد. دست پُر خودروهای برقی و هیبریدی و سرنوشت تاریک خودروهای آمریکایی و کره‌ای.

وزارت امور اقتصاد و دارایی با ارسال نامه‌ای به رؤسای مناطق آزاد تجاری کشور، ثبت سفارش واردات خودرو به مناطق آزاد را ابلاغ کرد. براساس این قانون، واردکنندگان می‌توانند از هم‌اکنون برای ورود انواع مدل‌های خودرو از برندهای متنوع خودروسازی اقدام کنند. اما چیزی که بسیاری عجیب به نظر می‌‌رسد، ممنوعیت واردات خودرو از برندهای کره‌ای است که تا قبل از این به وفور شاهد واردات آنها به کشور بوده‌ایم. این مورد دقیقاً خلاف ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی بود که پیش‌تر هم منع واردات برای آنها وجود داشت. جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو

بیشتر بخوانید: مجوز پلاک سهند پارس خودرو صادر شد؛ سهند آماده تحویل به متقاضیان

ثبت سفارش واردات خودرو به مناطق آزاد ابلاغ شد

دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی دستور ابلاغی را به اطلاع رؤسای 7 منطقه تجاری کشور رساند. این دبیرخانه گفته است که در راستای موضوع آئین‌نامه واردات خودروهای نو و با پیگیری‌های انجام شده، مطابق با نامه‌های ارسالی از سمت معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت، امکان ثبت آماری واردات خودرو به مناطق آزاد پس از تخصیص ارز از سمت بانک مرکزی فراهم شد.

شرایط واردات خودروهای نو به کشور

در این نامه چند شرط وجود دارد که برخی پیش‌تر هم وجود داشته و یک شرط که بالا هم ذکر کرده‌ایم اضافه شده است. شروط واردات خودرو شامل موارد زیر می‌شود:

  1. ممنوعیت واردات خودروهای برقی و هیبریدی بالای 40 هزار دلار
  2. ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بیشتر از 2500 CC
  3. ممنوعیت واردات خودرو از برندهای کره‌ای و آمریکایی
  4. بدون تخصیص ارز و ثبت سفارش، ورود و ترخیص خودرو به کشور ممنوع است

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص امکان ثبت سفارش واردات خودرو از مناطق آزاد تجاری و صنعتی ایران چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها بنویسید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر