coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اندروید 15 قابلیت‌های بیشتری برای کاربران مبتلا به کوررنگی فراهم می‌کند

گوگل بزودی کار با ندروید 15 را برای کاربران مبتلا به کوررنگی راحت‌تر می‌کند. این نسخه جدید از اندروید قرار است یک اسلایدر تنظیم شدت به تنظیمات تصحیح رنگ خود اضافه کند. این اسلایدر به کاربران مبتلا به کوررنگی این امکان را می‌دهد که شدت حالت‌های تصحیح رنگ را تنظیم کنند و به این ترتیب گزینه‌های بیشتری برای تنظیم نمایش رنگ‌ها در اختیار داشته باشند.

در حال حاضر، اندروید چندین حالت تصحیح رنگ ثابت برای رفع مشکلات کوررنگی ارائه می‌دهد که شامل دوتروانوپیا (برای کسانی که در تشخیص سبز مشکل دارند)، پروتانوپیا (برای کسانی که در تشخیص قرمز مشکل دارند) و تری‌تانوپیا (برای کسانی که در تشخیص آبی مشکل دارند) است. اندروید همچنین یک حالت خاکستری دارد که به افرادی که قادر به دیدن هیچ رنگی نیستند کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید:


تشخیص رنگ برای کاربران مبتلا به کوررنگی در اندروید 15 آسان‌تر می‌شود

این حالت‌های تصحیح رنگ تعادل رنگ‌ها را تغییر می‌دهند تا به افراد مبتلا به دوتروانوپیا، پروتانوپیا، تری‌تانوپیا یا منوکرومیا کمک کنند تا رنگ‌ها را بهتر تشخیص دهند. بدون این حالت‌های تصحیح رنگ، برخی از قسمت‌های اپلیکیشن‌ها، تصاویر یا سایر محتواها برای کاربران مبتلا به کوررنگی بیش از حد مشابه به نظر می‌رسند.

در تنظیمات اندروید، در قسمت تنظیمات دسترسی/ رنگ و حرکت، یک صفحه اختصاصی برای تنظیمات تصحیح رنگ وجود دارد. در اینجا، کاربران مبتلا به کوررنگی می‌توانند یکی از حالت‌های تصحیح رنگ اندروید را فعال کنند که هر کدام مشکلات مختلف کوررنگی را جبران می‌کنند.

اندروید ۱۵ ممکن است با اضافه کردن یک اسلایدر تنظیم شدت به تنظیمات تصحیح رنگ، این امکانات را گسترش دهد. این اسلایدر هنوز در آخرین نسخه بتا اندروید 15 (نسخه 3.1) در دسترس نیست، اما ما توانستیم آن را به صورت دستی فعال کنیم. این اسلایدر دارای سه مقدار کم، متوسط و زیاد است که شدت تغییرات تعادل رنگ را برای هر حالت تصحیح رنگ تنظیم می‌کند.

گالری زیر نشان می‌دهد که اسلایدر تنظیم شدت چگونه تغییرات تعادل رنگ را در حالت‌های تصحیح رنگ قرمز-سبز دوتروانوپیا و آبی-زرد تری‌تانوپیا تحت تأثیر قرار می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سایه هر رنگ به طور قابل توجهی تحت تأثیر اسلایدر تنظیم شدت قرار می‌گیرد. این اسلایدر می‌تواند به جبران درجات مختلف دوتروانوپیا، پروتانوپیا یا تری‌تانوپیا کمک کند.

هر فرد نیازهای مختلفی دارد، بنابراین اضافه کردن شخصی‌سازی بیشتر به تنظیمات تصحیح رنگ اندروید می‌تواند به کاربرانی که احساس می‌کنند گزینه‌های موجود برایشان کافی نیست، کمک کند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: androidauthority

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر