coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ رسما معرفی شد [+مشخصات کامل]

گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ باریک‌تر، سبک‌تر، محکم‌تر و هوشمندتر از نسل قبلی خود در سال 2023 با دوربین قدرتمند‌تر در مراسم آنپکد سامسونگ رونمایی شد.همانطور که گفته شد گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ با قابلیت‌های ارتقا یافته معرفی شد. متاسفانه ویژگی‌های جدید افزایش قیمت 100 دلاری را به همراه داشته است. این دستگاه در همه جای دنیا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید:


مروری بر مشخصات کامل گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ

سامسونگ از قدرت پردازش تراشه برای قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده کرده. جالب است بدانید برای اولین بار یک زد فلیپ به یک محفظه بخار مجهز شده که گرمای آن را کنترل می‌کند.

این گوشی اکنون با 12 گیگابایت رم (در مقایسه با 8 گیگابایت سال گذشته) و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

مشخصات دوربین Samsung Galaxy Z Flip 6

دوربین اصلی به سنسور 50 مگاپیکسلی (لنز f/1.8 85 درجه با OIS) ارتقا یافته که زوم 2 برابری در حسگر را ارائه می‌کند. دوربین این دستگاه به زوم هوش مصنوعی مجهز شده و می‌تواند تا 10 برابر بزرگنمایی کند بنابراین می‌توانید هر چقدر که دلتان می‌خواهد به اجسام نزدیک شوید.

مشخصات دوربین Samsung Galaxy Z Flip 6
مشخصات دوربین Samsung Galaxy Z Flip 6

دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض (123 درجه) بدون تغییر باقی می‌ماند، همین امر در مورد دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی (1.22 میکرومتر، 85 درجه) صدق می‌کند.

صفحه‌نمایش تاشو جدید سامسونگ

صفحه نمایش اصلی اکنون یک پنل LTPO (1-120 هرتز) دارد اما همان 6.7 اینچ مورب و وضوح +FHD را حفظ می‌کند. صفحه نمایش فلکس همان اندازه و رزولوشن قبلی، 3.4 اینچ 720 x 748 پیکسل است و همچنان با فرکانس 60 هرتز کار می‌کند و می‌تواند در حالت روشنایی بالا به 1600 نیت برسد.

ابعاد گلکسی زد فلیپ 6

ویژگی‌های هوش مصنوعی در گلکسی Z Flip 6

زوم خودکار یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی برای حالت فلکس است (یعنی زمانی که از تلفن نیمه تا شده استفاده می‌کنید دستگاه به عنوان سه پایه خودش عمل می‌کند). این ویژگی به‌طور خودکار بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی می‌کند تا بدون کنترل مستقیم شما بهترین کادربندی را برای عکس داشتخ باشید و عکس‌های گروهی بدون هندز بگیرید.  Nightography برای پشتیبانی از ویدئو HDR گسترش یافته است. ویژگی‌های پیشرفته پردازش تصویر از داخل برنامه اینستاگرام نیز در دسترس است.

ویژگی‌های هوش مصنوعی در گلکسی Z Flip 6

سایر ویژگی‌های هوش مصنوعی نیز از Flex Display استفاده می‌کنند. مثلا پاسخ‌های پیشنهادی پیام‌های اخیر شما را تحلیل می‌کند و پاسخی به پیام‌های دریافتی پیشنهاد می‌کند، بنابراین مجبور نیستید تلفن را باز کرده و یا در حالت بسته تایپ کنید. همچنین می‌تواند اعلان‌های Samsung Health را نشان دهد. ویجت‌های جدیدی برای سفارشی‌سازی بیشتر اضافه شده‌اند و شما می‌توانید همزمان چندین ویجت را فعال کنید.

طراحی گلکسی زد فلیپ 6

سامسونگ لولا را برای دستیابی به نمایه باریک‌تری در هنگام بسته بودن گوشی بهینه‌سازی کرده است. ابعاد گلکسی Z Flip6 در حالت بسته 85.1 x 71.9 x 14.9 میلی‌متر و در باز شدن 165.1 x 71.9 x 6.9 میلی‌متر و وزن آن 187 گرم است. Z Flip5 هنگام بسته شدن 15.1 میلی متر بود (اما در هنگام باز شدن همان 6.9 میلی متر).

طراحی گلکسی زد فلیپ 6

زد فولد و گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ اولین دستگاه‌هایی هستند که گواهی IP48 را برای مقاومت در برابر ذرات کسب کرده‌اند. دقت کنید این دستگاه همچنان در برابر گردو‌غبار بی دفاع است اما می‌تواند از ورود ذرات بزرگتر جلوگیری کند.

مقاومت در برابر آب در همان سطح قبلی باقی مانده و می‌تواند در عمق 1.5 متری (5 فوت) زیر آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. این گوشی از نسخه‌های پیشرفته‌ای از Armor Aluminium و Gorilla Glass Victus 2 استفاده می‌کند که آن را به بادوام‌ترین Z Flip تاکنون تبدیل کرده است.

با پیروی از سری S24، این دستگاه دارای کبالت بازیافتی و عناصر خاکی کمیاب، به علاوه پلاستیک‌های بازیافتی، آلومینیوم و شیشه بوده و بسته‌بندی از 100% کاغذ بازیافتی ساخته شده است.

طراحی گلکسی زد فلیپ 6

تاشوهای جدید هم مانند سری اس 24 تا 7 سال به روزرسانی سیستم عامل و وصله‌های امنیتی دریافت می‌کنند. این امر کمک زیادی به کاهش زباله‌های الکترونیکی خواهد کرد. این گوشی با اندروید 14 و One UI 6.1.1 شروع می‌شود و در ادامه اندروید 15 و One UI 7 را دریافت می‌کنند.

مشخصات باتری، رنگ‌بندی و تاریخ عرضه

نسل قبلی به باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی مجهز بود بود اما گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ از باتری قدرتمند‌تر 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. شارژ با 25 وات سیمی (50 درصد در حدود 30 دقیقه) و 15 وات بی‌سیم همچنان با نسل قبلی برابر است.

این دستگاه از اتصال 5G پشتیبانی کرده و برخی از نسخه‌های تلفن سیم‌کارت فیزیکی را با eSIM ترکیب می‌کنند. Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 نیز در آن وجود دارد.

سه رنگ نقره ای، آبی و سبز نعنایی برای این دستگاه انتخاب شده  اما Samsung.com گزینه‌های انحصاری مشکی، سفید و هلویی را هم ارائه داده.

پیش فروش گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ هم اکنون آغاز شده و عرضه عمومی آن 24 جولای شروع می‌شود.مدل پایه 12/256 گیگابایتی 1100 دلار قیمت دارد. برای مقایسه، Z Flip5 (8/256 گیگابایت) در زمان عرضه 1000 دلار قیمت داشت.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما کاربران تکراتو درباره گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر