coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

گلکسی زد فولد 6 سامسونگ با ظاهری جدید و بدنه سبک‌تر رسما معرفی شد

همانطور که انتظار می‌رفت سرانجام در رویداد Unpacked که امروز در پاریس برگزار شد، از تاشوی جدید، یعنی گلکسی زد فولد 6 سامسونگ رونمایی شد.پرچمدار جدید سامسونگ به اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز شده و رابط کاربری One UI 6.1.1 را به همراه جدیدترین ویژگی‌های گلکسی هوش مصنوعی اجرا می‌کند.

مهم‌ترین تغییری که در این تاشو مشاهده می‌شود، ابعاد جدید و کمی متفاوت صفحه نمایش بیرونی آن است. شاید در نگاه اول خیلی محسوس نباشد اما نسبت صفحه نمایش 22.1:9 به طور قابل توجهی بهتر از 23.1:9 است که در مدل قبلی استفاده شده بود. قطر صفحه نمایش نیز اندکی افزایش یافته و به 6.3 اینچ رسیده است. ابعاد جدید در واقع ترکیب بهتری با حاشیه ها ایجاد کرده است.


بیشتر بخوانید:


طراحی و قیمت گلکسی زد فولد 6 سامسونگ

گلکسی زد فولد 6 در مقایسه با گلکسی فولد 5 در حالت بازشده 1.5 میلی‌متر کوتاه‌تر و 2.9 میلی‌متر عریض تر است (1 میلی متر در حالت تا شده). همچنین هنگام باز شدن 0.5 میلی‌متر نازک‌تر است (1.3 میلی متر در حالت تا شدن)، اما نکته مهم این است که 14 گرم از نسل قبلی سبک‌تر شده است.

در واقع این دستگاه تنها 239 گرم وزن داشته که همین موضوع آن را به سبک‌ترین تاشوی‌های جهان نزدیک‌تر می‌کند. وزن آن فقط 7 گرم از گلکسی اس 24 اولترا بیشتر است.

لولا نیز بازطراحی شده و سامسونگ حتی یک محفظه بخار 1.6 برابر بزرگتر در مقایسه با Fold5 برای بهبود بیشتر اتلاف گرما در گوشی جدیدش تعبیه کرده است. زد فولد 6 سامسونگ گواهی IP48 را مقاومت در برابر گردو غبار را کسب کرده است. این اولین تاشویی است که تاکنون این گواهینامه را بدست آورده.

البته توجه داشته باشید این گوشی فقط محافظت در برابر ذرات جامد با اندازه بیش از 1 میلی‌متر را تضمین می‌کند ولی خب همین هم بهترین چیزی است که تاکنون تاشوها به آن دست یافته‌اند.

در داخل نیز شما با یک صفحه نمایش تاشو 7.6 اینچی (یا به قول سامسونگ Infinity Flex) با ابعاد 20.9:18 رو به رو هستید. هر دو صفحه نمایش اصلی و روکش Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی تطبیقی ​​120 هرتز هستند. صفحه نمایش پوششی و پشت گوشی (در صورت تا شدن) هر دو دارای محافظ Corning Gorilla Glass 2 است.

پنج دوربینی که روی گلکسی زد فولد 6 قرار گرفته از نظر سخت‌افزاری ارتقاء خاصی به همراه ندارند. یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8 با OIS در پشت، در کنار یک واحد تله فوتو 10 مگاپیکسلی f/2.4 با زوم اپتیکال 3 برابر و یک دوربین 12 مگاپیکسلی f/2.2 فوق عریض با میدان دید 123 درجه در اختیار کاربران قرار گرفته است.

داخل سوراخ پانچی شکل صفحه نمایش هم یک دوربین 10 مگاپیکسلی برای سلفی قرار گرفته که یک دوربین 4 مگاپیکسلی چت ویدیویی زیر نمایشگر تاشو پنهان شده است.

متاسفانه سومین نسل تاشوی سامسونگ باز هم با باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی عرضه شده که از شارژ بی سیم 25 واتی، بی سیم 15 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس 4.5 واتی پشتیبانی می‌کند. «با این حال، این شرکت قول داده است که راندمان بهبود یافته گلکسی فولد 6 به دوام بیشتری بین شارژها کمک می‌کند.»

سامسونگ در ادامه به قابلیت‌های گلکسی AI اشاره کرد که بهره‌وری صفحه نمایش بزرگ زد فولد 6 را افزایش می‌دهد. قابلیت‌های جدید برنامه Note Assist و Circle to Search را به همراه دارد، اما قابلیت‌های One UI 6.1.1 مبتنی بر Android 14 از فرم فاکتور تاشو استفاده می‌کنند.

حالت مترجم به هر دو طرف اجازه می‌دهد ترجمه‌ها را روی صفحه اصلی و روی جلد مشاهده کنند، در حالی که Sketch to Image به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد هنر پیچیده‌ای را از طرح‌هایی که در صفحه گالری یا یادداشت ایجاد می‌شوند تولید کند.

Galaxy Z Fold6 با سه گزینه ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی عرضه شده که همگی با 12 گیگابایت رم جفت می‌شوند. سه رنگ نقره‌ای، صورتی و دریایی برای گلکسی زد فولد 6 سامسونگ انتخاب شده است. البته گزینه‌های انحصاری Crafted Black and White فقط از طریق Samsung.com موجود است.

قیمت این دستگاه از 1899.99 دلار شروع می‌شود، پیش فروش آن هم اکنون آغاز شده اما عرضه عمومی از 24 ژوئیه شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما کاربران تکراتو درباره گلکسی زد فولد 6 سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر