coinex
otetmarket
propification.com

چگونه گذرنامه زیارتی دریافت کنیم؛ مدت اعتبار گذرنامه زیارتی [+ لینک درخواست آنلاین]

بیش از 1 ماه تا اربعین حسینی باقی مانده و افرادی که قصد سفر به سمت کربلا را دارند، می‌توانند به جای گذرنامه اصلی، گذرنامه زیارتی دریافت کنند. اما چگونه آن را دریافت کنیم؟ در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

مدت اعتبار گذرنامه زیارتی در اولین سال بکارگیری آن فقط 1 سال بود و این یعنی هرساله می‌بایست کل مراحل دریافت این گذرنامه را طی کرد. اما سال گذشته و در دومین دوره صدور گذرنامه زیارت، اعلام شد که زین‌پس مدت اعتبار این گذرنامه 5 ساله خواهد بود. این یعنی هر فردی که سال گذشته برای دریافت آن اقدام کرده، تا 4 سال دیگر می‌تواند با همان گذرنامه به اماکن زیارتی سفر کند.

هم‌اکنون در ایام محرم 1403 قرار داریم و افرادی که قصد سفر به سمت کربلا و شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی را دارند، می‌بایست از همین امروز برای دریافت گذرنامه زیارتی اربعین اقدام کنند. در باب دریافت آن باید بگوییم که نیازی به مراجعه حضوری به پلیس +10 نیست، بلکه به صورت اینترنتی هم می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت ارز اربعین ؛ نحوه دریافت ارز اربعین 1403 [+ مبلغ]

نحوه دریافت گذرنامه زیارتی

سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی پلیس ضمن اشاره به آمادگی پلیس برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسین، درخصوص زمان اعتبار گذرنامه اربعین گفت: «مدت اعتبار گذرنامه‌ های زیارتی 5 ساله است و نیاز به تمدید نیست.»

وی درخصوص نحوه درخواست و دریافت گذرنامه ویژه زیارتی بیان کرد:

«متقاضیان برای صدور گذرنامه جدید صرفاً از طریق اپلیکیشن پلیس من به نشانی police-man.ir مراجعه کنند و نیاز به مراجعه حضوری نیست.»

منتظرالمهدی همچنین درخصوص اتمام مدت اعتبار این گذرنامه بیان کرد: «افرادی که اعتبار گذرنامه‌شان به اتمام رسیده به دو صورت حضوری (مراجعه به پلیس +10) و آنلاین (اپلیکیشن پلیس من) اقدام کنند.»

ضمناً طبق گفته سردار منتظرالمهدی، افراد مطالبه‌گر گذرنامه عادی برای اولین‌بار حتماً باید به پلیس +10 مراجعه کنند.

نحوه دریافت گذرنامه زیارتی

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل نیروی انتظامی ضمن اعلام آماری از صدور گدرنامه بیان کرد:

«خوشبختانه با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و تقویت توانمندی‌ها، روزانه ۲۰ هزار جلد به ظرفیت صدور گذرنامه افزوده شده یعنی میزان صدور گذرنامه به حدود ۶۰ هزار جلد در روز رسیده است.»

رادان در آخر به مردم توصیه‌ کرد: «شهروندان گرامی برای تهیه گذرنامه با مدیریت زمان درخواست های خود را به روزهای آخر موکول نکنند چرا که زمان انتظار برای دریافت گذرنامه بستگی به میزان درخواست ها و فرصت باقی مانده دارد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص شیوه دریافت گدرنامه زیارتی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر