coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اجرای نرخ های جدید جریمه های رانندگی ؛ جدول نرخ جریمه های جدید منتشر شد

معاون عملیات ترافیک راهور تهران از اجرای نرخ های جدید جریمه های رانندگی از 23 تیرماه 1403 خبر داد. گفتنی‌ست نرج جرائم رانندگی تا 5 برابر افزایش یافته است.

حدود 1 ماه پیش اعلام شد که اجرای نرخ های جدید جریمه های رانندگی به اول تابستان موکول شده است. برای اینکه بهتر بتوانید افزایش مبلغ جدید جرائم رانندگی را درک کنید، می‌توانیم به 2 مورد اشاره کنیم. یکی جریمه عبور از چراغ قرمز است که در بدترین حالت 100 هزار تومان بود، اما در مبالغ جدید این رقم به 400 هزار تومان افزایش یافته است. دومین جریمه نیز که عاشقان سرعت را هدف قرار داده، جریمه سرعت غیرمجاز است که از 100 هزار تومان به 500 هزار تومان تغییر خواهد کرد.

با توجه به دو مورد بالا باید بدانید که جرائم رانندگی تا 5 برابر نرخ‌های پیشین پیشروی کرده‌اند. فعلاً تا 22 تیرماه (فردا) جرائم رانندگی با همان مبالغ قدیم ثبت می‌شوند؛ اما از روز شنبه، 23 تیر نرخ‌های جدید جریمه اجرایی شده و رانندگان باید به اینکه نکته توجه داشته باشند.

به‌روزرسانی خبر: تنها جند ساعت از اعلام خبر اجرایی شده نرخ‌های جدید جرائم رانندگی در تاریخ 23 تیرماه، حال جدول کامل نرخ‌های جدید جرائم رانندگی منشتر شده است.

بیشتر بخوانید: مدارس غیردولتی که خلاف قانون شهریه دریافت می‌کنند جریمه خواهند شد

اجرای نرخ های جدید جریمه های رانندگی از 23 تیرماه

سردار محمدباقر سلیمی، معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا ضمن اشاره به مصوبه افزایش جرائم رانندگی بیان کرد: «کنترل تخلفات رانندگی و اجرای مقررات یکی از ارکان اساسی انضباط و ایمنی ترافیک در سطح جهان است، بر همین اساس در مواد ۲۱ و ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، جدول جرایم رانندگی پیش‌بینی گردیده است.»

وی افزود:

«بر مبنای مستندات قانونی، قانونگذار به منظور حفظ آثار بازدارندگی جرایم رانندگی تعدیل جرایم رانندگی را بر اساس نرخ تورم سالیانه پیش‌بینی کرده است.»

سردار سلیمی درخصوص تاریخ اجرایی شدن نرخ‌های جدید جرائم رانندگی گفت: «پس از به‌روزرسانی جدول جرائم رانندگی در سامانه‌ها هوشمند، این جرائم از روز شنبه، 23 تیرماه 1403 به مرحله اجرا در خواهد آمد.»

اجرای نرخ های جدید جریمه های رانندگی از 23 تیرماه

جدول نرخ‌های جدید جرائم رانندگی

4 ساعت پیش بود که خبر اجرایی شدن جرائم جدید راهنمایی و رانندگی را منشتر کردیم. حال جدول کامل جرائم رانندگی نیز منتشر شده که می‌توانید مشاهده کنید:

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص افزایش مبلغ جرائم رانندگی چیست؟ آیا 4 تا 5 برابر افزایش نرخ‌های جدید کار درستی است و می‌تواند توجیهی مناسب برای کاهش جرائم رانندگی و تصادفات باشد، آن هم با این وضعیت معیشتی؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر