coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

5 اپلکیشن مناسب کد نویسی

در حوزه برنامه‌نویسی فعالیت می‌کنید و هنوز با اپلکیشن مناسب کد نویسی آشنا نشده‌اید؟ شناخت این اپلیکیشن‌ها در زمینه پیش‌برد کارهای کدینگ شما بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد. در حقیقت این اپلیکیشن‌ها که روی موبایل نصب می‌شوند و همیشه همراه‌تان هستند، می‌توانند فرآیند یادگیری، برقراری ارتباط با سایر برنامه‌نویس‌ها و استفاده از پروژه‌های متن‌باز را برای شما تسهیل کنند.

به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم تا در این مقاله شما را با اپلیکیشن‌هایی آشنا کنیم که روی هر 2 سیستم‌عامل ios و اندروید نصب و اجرا می‌شوند. به‌این‌ترتیب خواهید توانست در کنار شبکه‌های اجتماعی و سایر اپ‌ها، از پلتفرم‌هایی کمک بگیرید که به شغل و حرفه‌تان مرتبط هستند و باعث پیشرفت روزانه‌تان می‌شوند.

راز برنامه‌نویس‌های موفق با اپلیکیشن های مربوطه

پیش‌از اینکه انواع اپلکیشن مناسب کد نویسی را معرفی کنیم، ابتدا باید یک بخش مهم از سبک زندگی برنامه‌نویس‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. در واقع این قشر از جامعه کسانی هستند که خود را از فضای کدنویسی و تحلیل پروژه‌ها دور نمی‌کنند. این افراد معمولا علاقه‌ای به شبکه‌های اجتماعی انسان‌های معمولی ندارند و بیشتر وقت خود را در بسترهایی می‌گذرانند که آن‌ها را به جایی برای پیشرفت بیشتر لینک دهد.

در این راستا اپلیکیشن‌هایی طراحی شده‌اند که محل تجمع برنامه‌نویس‌ها و فعالان حوزه کدنویسی هستند. البته همه آن‌ها فرآیند برقراری ارتباط با افراد متخصص را فراهم نمی‌کنند، اما بااین‌حال اگر به‌عنوان برنامه‌نویس نسبت به نصب‌شان اقدام کنید، تحت هیچ شرایطی پشیمان نخواهید شد. چراکه دسترسی به پروژه‌های آماده، دیدن کدهای نوشته‌شده توسط برنامه‌نویس‌های موفق و امکان پرسیدن سوال و دریافت جواب تنها بخشی از خدمات این بسترهای دیجیتالی است.

اپلکیشن مناسب کد نویسی چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر بخواهیم به برخی از ویژگی‌های پلتفرم‌هایی اشاره کنیم که با هدف خدمت‌رسانی به برنامه‌نویس‌ها به‌وجود آمده‌اند، به موارد نوشته‌شده در فهرست پایین خواهیم رسید:

  • این اپ‌ها امکان آموزش همه زبان‌های برنامه‌نویسی را فراهم می‌کنند.
  • در بیشتر این پلتفرم‌ها شرایط دسترسی به شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.
  • شما می‌توانید با کمک این اپلیکیشن‌ها سوالات خود را بپرسید و از متخصص‌ها جواب بگیرید.
  • پروژه‌های موجود در این بسترها، open source و قابل دانلود است.
  • شما شرایط بررسی پروفایل سایر برنامه‌نویس‌ها و سطح کدنویسی آن‌ها را خواهید داشت.
  • با این اپلیکیشن‌ها، هر وقت که بخواهید قادر به وصل شدن به محیط برنامه‌نویسی هستید.
  • این اپلیکیشن‌ها فرآیند کدنویسی را برای‌تان تسهیل می‌کنند و دارای ابزارهای کمک‌کننده هستند.

معرفی 5 اپلکیشن مناسب کد نویسی

5 اپلکیشن مناسب کد نویسی

اگر تاکنون به‌عنوان یک برنامه‌نویس برای خرید آنلاین محصولات دیجیتال اقدام کرده‌اید و الان صاحب یک موبایل قدرتمند برای کدنویسی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که یکی از اپلیکیشن‌های فهرست پایین را نصب کنید:

  • Enki
  • Grasshopper
  • SoloLearn
  • MIMO
  • Encode

در ادامه هریک از این پلتفرم‌ها را معرفی کرده و به بررسی مشخصه‌های آن‌ها می‌پردازیم.

Enki چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

5 اپلکیشن مناسب کد نویسی

اگر به‌تازگی شروع به برنامه‌نویسی کرده‌اید، enki مناسب شماست. این پلتفرم به‌عنوان مقدمه‌ای بر برنامه‌نویسی عمل می‌کند و به‌جای اینکه به زبان خاصی محدود شود، ذهنیت شما را برای تبدیل شدن به یک کدنویس موفق آماده می‌کند. در حقیقت زبان‌های برنامه‌نویسی وجه اشتراک‌های زیادی با هم دارند که ازجمله آن‌ها می‌توانیم به موارد فهرست پایین اشاره کنیم:

  • متغیرها: جایی که داده‌ها ذخیره می‌شوند
  • انواع داده‌ها: نحوه فهمیدن جنس اعداد و کاراکترها
  • توابع: آشنایی با دستورات جهت سازماندهی برنامه‌ها
  • شرط‌ها: نحوه تصمیم‌گیری
  • حلقه‌ها: نحوه تکرار رفتار

کسانی که این اپلکیشن مناسب کد نویسی را نصب می‌کنند، می‌توانند برنامه‌هایی بنویسند که فرآیندها را خودکار می‌کنند و در وقت و پول موجب صرفه‌جویی می‌شوند؛ این افراد قادر هستند تا برای محصولات یا پروژه‌های خود، وب‌سایت ایجاد کنند؛ برای آن‌ها درک نحوه عملکرد نرم‌افزار، کمک به بهبود ارتباطات و تصمیم‌گیری در محل کار راحت می‌شود؛ این برنامه‌نویس‌ها می‌توانند در دنیای دیجیتال مدرن فعالیت کنند و با توسعه‌دهندگان دیگر، همکاری بهتری داشته باشند.

یادگیری جاوا اسکریپت به بهترین شکل با Grasshopper

اگر صاحب یک گوشی موبایل سامسونگ هستید و به‌عنوان یک برنامه‌نویس حوزه وب در بخش فرانت‌اند فعالیت دارید، به‌قطع با نصب Grasshopper که یک اپلکیشن مناسب کد نویسی است، می‌توانید با سرعت بیشتری به یک متخصص در تیم خود تبدیل شوید. از ویژگی‌های مثبت این اپلیکیشن می‌توانیم به مواردی که در فهرست پایین نوشته‌ایم اشاره کنیم:

  • این اپلیکیشن مجهز به to do list است.
  • مدیریت زمان یادگیری جاوااسکریپت با Grasshopper راحت می‌شود.
  • این اپلیکیشن کاملا رایگان است.
  • دسترسی به مطالب آموزنده این اپ برای همه کاربران ممکن است.
  • شما می‌توانید روند پیشرفت خود را با Grasshopper اندازه‌گیری کنید.
  • تیم Grasshopper، همیشه دروس جدید و به‌روز به اپلیکیشن خود اضافه می‌کند.

SoloLearn ؛ بهترین اپلیکیشن کدنویسی در جهان

درصورتی‌که قصد دارید بهترین اپلکیشن مناسب کد نویسی را نصب کنید، به‌سراغ SoloLearn بروید. این بستر دیجیتالی به‌قدری قدرتمند ساخته شده که نه‌تنها شما را به شبکه‌ای از برنامه‌نویس‌های تمام دنیا متصل می‌کند، بلکه امکان جستجو در میان میلیون‌های پروژه انجام شده را در اختیارتان می‌گذارد.

برای مثال، اگر در SoloLearn عبارت مورد نظر خود (حتی نام یک حیوان خاص) را جستجو کنید، پروژه برنامه‌نویس‌هایی که با آن نام مخصوص فعالیت کرده‌اند، به شما نمایش داده می‌شود. این پلتفرم هیچ محدودیتی برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی اعمال نکرده است.

به‌این‌ترتیب شما می‌توانید به‌کمک آموزش‌های شفاف و مثال‌های فوق‌العاده کاربردی SoloLearn، فرآیند یادگیری زبان برنامه‌نویسی مورد نظر خود را پیش ببرید و در هر مرحله به سوالات پرسیده شده جواب دهید تا اپلیکیشن اطمینان حاصل کند که مطالب را به‌درستی فرا گرفته‌اید.

دقت داشته باشید که اپلیکیشن SoloLearn، امکان دریافت مدرک را نیز برای کاربران خود مهیا کرده است. به‌طوری که اگر برای مثال، دروس HTML و CSS را با موفقیت به پایان برسانید، یک مدرک رسمی که مهر و امضای سازنده SoloLearn روی آن درج شده، به شما تعلق می‌گیرد.

ذکر این نکته ضرورت دارد که SoloLearn به این دلیل به‌عنوان اپلکیشن مناسب کد نویسی شناخته می‌شود که امکان پرسش و پاسخ را در اختیار برنامه‌نویس‌های خود می‌گذارد. همچنین اگر حتی به‌عنوان یک برنامه‌نویس مبتدی شروع به ثبت پروژه‌های خود در این بستر کنید، همیشه افرادی هستند که از کدهای نوشته شده توسط شما، دیدن کنند و به آن‌ها امتیاز دهند.

MIMO ؛ از بهترین اپلیکیشن های کُدینگ

5 اپلکیشن مناسب کد نویسی

یکی از راه‌های موفق شدن در برنامه‌نویسی اتصال به دنیای کسانی است که کدنویس هستند و زندگی‌شان به زبان‌های برنامه‌نویسی گره خورده است. MIMO یک اپلکیشن مناسب کد نویسی شناخته می‌شود که در آن می‌توانید نسبت به یادگیری مشهورترین زبان‌های برنامه‌نویسی جهان اقدام کنید. از HTML گرفته تا پایتون و جاوااسکریپت، همگی زبان‌هایی هستند که بهترین شیوه ممکن و با استفاده از راه‌کارهای عملی، به شما آموزش داده می‌شوند.

MIMO را می‌توانید به‌صورت کاملا رایگان روی موبایل سامسونگ یا آیفون خود نصب کنید و تا درصد قابل توجهی، بدون پرداخت پول از سرویس‌های این برنامه بهره ببرید. البته فراموش نکنید که استفاده از برخی قابلیت‌های MIMO نیاز به پرداخت هزینه و خرید اشتراک ویژه دارد، بااین‌حال حتی اگر تصمیمی برای خرید ورژن پریمیوم MIMO نداشته باشید، باز هم کسی که با نصب این برنامه برد کرده، شما هستید. در فهرست پایین، لیستی از زبان‌هایی را که می‌توانید در این بستر دیجیتالی فرا بگیرید آورده‌ایم:

  • Full stack development
  • Front-end development
  • Python
  • HTML
  • CSS
  • JavaScript
  • SQL
  • Swift

از مشخصه‌های بارز MIMO نیز می‌توان موارد فهرست پایین را برشمرد:

  • امتیازها: با دانش‌آموزان دیگر رقابت کنید و با تکمیل تمرین‌ها، چالش‌ها و پروژه‌ها امتیاز بگیرید. عملکردتان در پروفایل شما ثبت می‌شود.
  • خلاقیت: خلاقیت خود را رها کنید، از آزمایش مفاهیم گرفته تا نمونه‌سازی ایده‌ها و تحقق پروژه‌های خود! بستر همه این‌ها برای‌تان فراهم است.
  • انجمن: برای دریافت راهنمایی، به اشتراک گذاشتن بینش و همکاری با سایر برنامه‌نویس‌ها، وارد انجمن شوید و سوالات خود را بپرسید.

اپلیکیشن برنامه نویسی Encode

درصورتی‌که تصمیم به نصب اپلیکیشن‌های کمی پیچیده ندارید و می‌خواهید در یک محیط با رابط گرافیکی ساده به برنامه‌نویسی مشغول شوید، چرا Encode را نصب نمی‌کنید؟ این برنامه شهرت زیادی ندارد، اما می‌تواند بستر مناسبی را برای کدنویسی در اختیارتان بگذارد. این اپلیکیشن از معروف‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیا مثل پایتون و زبان‌های تحت وب پشتیبانی می‌کند و دسترسی به بیشتر امکانات خود را رایگان کرده است. این نکته را در نظر داشته باشید که نصب آن و انجام فرآیند ثبت‌نام در Encode، هیچ هزینه‌ای ندارد. پس اگر به‌دنبال یک اپ بی‌دردسر و ساده هستید، برای یک بار هم که شده، اجرای Encode و بررسی قابلیت‌های آن را از دست ندهید.

امکانات لازم برای کدنویسی در موبایل

به‌عنوان یک برنامه‌نویس، اگر می‌خواهید تحت هیچ شرایطی از محیط کدنویسی جدا نشوید، نیاز به خرید گوشی موبایل و نصب اپلکیشن مناسب کد نویسی دارید. به همین دلیل توصیه ما این است که هنگام سفارش تلفن همراه، وسواس زیادی به خرج دهید. مشخصات موبایل را به‌طور کامل بررسی کنید و از نظرات خریداران سابق کمک بگیرید. همچنین از جایی سفارش خود را ثبت کنید که مجوزهای فعالیت در بستر دیجیتالی را دریافت کرده و کالاهای خود را با ضمانت اصالت کالا به‌فروش می‌رساند.

جمع‌بندی

برای تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس موفق، نیاز به نصب اپلکیشن مناسب کد نویسی دارید. به همین دلیل ما در این مقاله 5 اپلیکیشن مختلف تحت عناوین Encode، MIMO، SoloLearn، Grasshopper و Enki را معرفی کردیم که هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص خود بودند. دقت داشته باشید که یکی از رازهای برنامه‌نویس‌های موفق این است که همواره خود را در معرض کدنویسی قرار می‌دهند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم که یک موبایل با مشخصات عالی خریداری کنید تا بتوانید در هر جایی که هستید، فرآیند یادگیری و پیشرفت خود را ادامه دهید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر