coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

۵ تکنیک ارزشمند در یادگیری زبان انگلیسی از نگاه پلی‌گلات‌ها

«استیو کافمن» کسی است که به‌راحتی بیش از ۲۰ زبان مختلف از جمله زبان فارسی را یاد گرفته است!

این افراد خاص را «پلی‌گلات (polyglot)» می‌گوید که چندین زبان را بلدند. پلی‌گلات‌ها رازهایی برای یادگیری زبان دارند که شما هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید!

در این مقاله، به بررسی عمیق‌تر ۵ تکنیک ارزشمند می‌پردازیم که پلی‌گلات‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها استفاده می‌کنند. با پیاده‌سازی این تکنیک‌ها، می‌توانید مسیر یادگیری زبان خود را متحول کنید و به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنید.

۱. غوطه‌ور شدن در زبان

پلی‌گلات‌ها به خوبی می‌دانند که شیرجه زدن در اقیانوس زبان، کلید یادگیری سریع و موثر است. این به معنای احاطه کردن خود با زبان انگلیسی در تمام جنبه‌های زندگی است.

به جای گوش دادن به موسیقی فارسی، لیست پخش خود را با آهنگ‌های انگلیسی پُر کنید. به جای تماشای سریال‌های دوبله شده، فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی با زیرنویس انگلیسی ببینید. کتاب‌ها و مقالات انگلیسی را بخوانید، حتی اگر در ابتدا به سختی متوجه شوید. با خودتان به انگلیسی فکر کنید و سعی کنید رویاهایتان را به انگلیسی ببینید!

هر چه بیشتر در معرض زبان قرار بگیرید، مغز شما به طور طبیعی الگوهای زبان را جذب می‌کند و شما به طور ناخودآگاه شروع به تقلید از آن‌ها می‌کنید. این همان روشی است که کودکان، زبان مادری خود را یاد می‌گیرند.

۲. تمرین مداوم و هدفمند

یادگیری زبان مانند ساختن ساختمان است. شما نمی‌توانید یک شبه آسمان‌خراش بسازید. پلی‌گلات‌ها به اهمیت تمرین مداوم و هدفمند پی برده‌اند. آن‌ها هر روز، زمانی را به یادگیری زبان اختصاص می‌دهند، حتی اگر فقط ۱۵ دقیقه باشد.

این تمرین می‌تواند شامل مرور فلش‌کارت‌های لغات جدید، حل تمرین‌های گرامر، صحبت کردن با پارتنر زبان در اپلیکیشن‌های تبادل زبان یا شرکت در کلاس آنلاین باشد. مهم این است که تمرین شما هدفمند باشد و بر روی نقاط ضعف شما تمرکز کند.

آیا در تلفظ مشکل دارید؟ پس بیشتر به پادکست‌های انگلیسی گوش دهید و سعی کنید از گوینده تقلید کنید. در گرامر چطور؟ در آن مشکل دارید؟ پس تمرین‌های گرامر را حل کنید و یا در دوره جامع آموزش زبان انگلیسی شرکت کنید. ما این دوره را با روش غوطه‌ور شدن در زبان انگلیسی آماده کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع بخشی‌هایی از دوره را ببینید که رایگان است.

۳. استفاده از منابع متنوع

۵ تکنیک ارزشمند در یادگیری زبان انگلیسی از نگاه پلی‌گلات‌ها

پلی‌گلات‌ها مانند کاوشگران کنجکاوی هستند که از منابع متنوعی برای یادگیری زبان استفاده می‌کنند. آن‌ها به کتاب‌های درسی و کلاس‌های زبان محدود نمی‌شوند. در واقع نگاه آن‌ها به زبان تازه، نگاهی فرهنگی است. آن‌ها بیشتر دوستدار فرهنگ‌های تازه هستند تا خود زبان!

آن‌ها از برنامه‌های یادگیری زبان مانند Duolingo و Memrise استفاده می‌کنند. وب‌سایت‌هایی مانند BBC Learning English و VOA Learning English را روزانه چک می‌کنند. فیلم‌ها و سریال‌های دلچسب انگلیسی می‌بینند. موسیقی‌های روز دنیا گوش می‌دهند و پادکست‌های مغذی به خورد گوش‌شان می‌دهند. حتی آن‌ها بازی‌های ویدئویی با داستان‌های جذاب مثل آخرین بازمانده (The Last of Us) بازی می‌کنند که دیالوگ‌های انگلیسی دارند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله «تجربه های جالب یک زبان آموز در یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از برترین روش روز دنیا» را نیز بخوانید که به روش‌های نوین آموزش زبان نگاهی انداخته‌ایم.

تنوع منابع به شما کمک می‌کند تا از یادگیری خسته نشوید و انگیزه خود را حفظ کنید، درست مانند سرآشپزی که مواد اولیه تازه و گوناگونی برای پختن غذاهای خوشمزه استفاده می‌کند؛ غذاهایی که هر دفعه، آب دهان شما را راه می‌اندازد!

۴. پیدا کردن پارتنر زبان

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان، پیدا کردن پارتنر زبان است؛ همراهی که در سفر یادگیری زبان پابه‌پای شما بیاید. پارتنر زبان شما می‌تواند یک دوست، همکار، یا حتی غریبه‌ای در کشور دیگر باشد که به زبان مادری شما صحبت می‌کند و می‌خواهد زبان انگلیسی را یاد بگیرد.

شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های تبادل زبان مانند HelloTalk و Tandem با یکدیگر ارتباط برقرار کنید، مکالمه کنید، به یکدیگر بازخورد بدهید و از تجربه‌های یکدیگر یاد بگیرید. اگر هم هنوز اعتمادبه‌نفس کافی برای این کار را ندارید، می‌توانید دوره حرفه ای مکالمه زبان انگلیسی را بررسی کنید که برای شما آماده کرده‌ایم. توصیه می‌کنیم به آن سر بزنید.

۵. اشتباه کردن را بپذیرید

همه زبان‌آموزان اشتباه می‌کنند؛ حتی پلی‌گلات‌های باتجربه. این بخشی طبیعی و ضروری از فرآیند یادگیری است. پلی‌گلات‌ها از اشتباه‌های خود نمی‌ترسند و اعتمادبه‌نفس خود را از دست نمی‌دهند. آن‌ها اشتباه‌هایشان را فرصتی برای یادگیری می‌بینند.

۵ تکنیک ارزشمند در یادگیری زبان انگلیسی از نگاه پلی‌گلات‌ها

اگر می‌خواهید در یادگیری زبان موفق باشید، باید اشتباه کردن را بپذیرید، از آن نترسید و از آن به عنوان یک ابزار یادگیری استفاده کنید.

پایان این مقاله و شروع کنجکاوی شما!

داستان یادگیری زبان انگلیسی، ماجرایی هیجان‌انگیز است که نیاز به «کنجکاوی» دارد. این را استیو کافمن می‌گوید.

یادگیری زبان می‌تواند درهای زیادی را به روی شما باز کند و ما در این مقاله کوشیدیم ۵ تکنیک را بگوییم که پلی‌گلات‌ها از آن استفاده می‌کنند تا جاده یادگیری زبان برای شما هموار شود.

شما هم می‌توانید به رویای تسلط به زبان انگلیسی نزدیک‌تر شوید. به یاد داشته باشید که یادگیری زبان نیازمند صبر، پشتکار و تمرین مداوم است، اما با انگیزه و تلاش، شما می‌توانید به هر زبانی که می‌خواهید مسلط شوید و به شهروندی جهانی تبدیل شوید!

شما در این مسیر تنها نیستید!‌ مجموعه لینگانو کنار شما ایستاده است. لینگانو را می‌توانید در گوگل جستجو کنید یا در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و یوتیوب پیدا کنید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر