coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تغییر دهک بندی خانوارها ؛ تاریخ مرحله جدید دهک بندی

به نظر با توجه به اینکه وزارت رفاه مکلف به تغییر دهک بندی خانوارها تا 2 بار در سال شده است، به زودی دهک‌بندی جدید انجام و نتیجه اعلام خواهد شد.

براساس دستوری که به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده شده، این وزارتخانه ملکف به تغییر دهک بندی خانوارها دوبار در سال شده است. مدتی قبل بود که دهک‌بندی‌های جدید از سمت این وزارتخانه اعلام و اجرایی شد و این تصمیم باعث تغییر در دهک بسیاری از خانوارها و اعتراض آنها شد. حال خبر رسیده که قرار است به زودی مرحله جدید دهک‌بندی خانوارها آغاز شود.

یکی از دلایلی که باعث تغییر دهک‌بندی می‌شود، شرایط شغلی افراد است که ممکن است گردش بالایی در حسابشان ایجاد شده باشد و این گردش بالا منجربه افزایش سطح دهک‌بندی شده باشد. به هز صورت بهتر است از جزئیات بیشتر خبر مطلع شوید. بدین منظور می‌توانید ادامه مطلب را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: زمان واریز یارانه تیرماه 1403 ؛ مبلغ یارانه تیرماه

تغییر دهک بندی خانوارها به زودی اعمال می‌شود

براساس قانون، وزارت رفاه ملکف شده که در شهریورماه 1403 مرحله جدید دهک‌بندی خانوارها را بررسی و اجرایی کند. پیش‌تر مقرر شد که این وزارتخانه دوبار در سال وضعیت دهک‌بندی افراد را بررسی و در صورت لزوم تغییر دهد. این مهم بوسیله به‌روزرسانی اطلاعات شناسنامه اقتصادی و بررسی سرانه خانوارها مانند حقوق و دستمزد فرد و خانواده، خودرو، حساب بانکی و تراکنش‌ها، حساب ساتنا و پایا، فعالیت در بورس و… اقدام کند.

معیار اصلی تغییر دهک‌بندی، گردش مالی افراد است، اما مدام گزارش‌هایی به دست می‌رسد که شرایط کاری و گردش‌های مالی فرعی موجب تغییر دهک خانوارها شده است.

در این خصوص علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان می‌گوید: «مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، در بررسی گردش حساب، سه سال متوالی را لحاظ می‌کند. به این معنی که بحث پایا، ساتنا، شاپرک و مانده حساب برای سه سال متوالی بررسی می‌شود.»

محمدی افزود:

«اما افرادی هم هستند که شغل‌شان تنخواه‌دار و… است؛ این افراد باید برای اینکه با چالش مواجه نشوند حساب خود را از حساب تجاری جدا کنند تا در بررسی وضعیت اقتصادی خانوار آنها نیز اشتباهی رخ ندهد.»

تغییر دهک بندی خانوارها به زودی اعمال می‌شود

وی درخصوص تاریخ مرحله بعدی دهک‌بندی نیز گفت: «اگر دولت شرایط به‌روزرسانی را داشته باشد، باید شهریورماه شناسنامه اقتصادی افراد به‌روز شود.»

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با بیان اینکه یارانه‌بگیران فعلی براساس آخرین به‌روزرسانی دهک‌ها، یارانه خود را دریافت می‌کنند، افزود:

«افرادی که پیش از شهریورماه نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض و در سامانه ثبت اعتراض کرده‌اند، بعد از بررسی مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، دهک‌بندی آنها در مرحله جدید به روزرسانی تغییر می‌کند؛ به عبارتی دهک خانوارها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی، ارزیابی خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تغییر دهک‌بندی خانوارها چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر