coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد. گفتنی‌ست که تاکنون بیش از 47 میلیون نفر تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در یک نشست خبری گفت که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش خواهد یافت. وی اعلام کرد که دولت سالهاست مبلغ هگفتی به این سازمان بدهکار بوده و در دولت سیزدهم بخشی از این مبلغ به سازمان بازگردانده شده است. طبق گفته وی، مبلغ 260 هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان توسط دولت پرداخت شده و فعلاً اوضاع بر وفق مراد است. لازم به ذکر است که سازمان تأمین اجتماعی با بیش از 47 میلیون نفر تحت پوشش یکی از تأثیرگذارترین سازمان‌ها در خدمات اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: تصویب پرداخت علی الحساب متناسب سازی بازنشستگان بانکها

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دستور کار است

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در یک نشست خبری ضمن اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان گفت: «این سازمان با بیش از 47 میلیون افراد تحت پوشش یکی از تأثیرگذارترین سازمان‌ها در حوزه خدمات اجتماعی است.»

هاشمی با بیان اینکه به دلیل ناترازی و کسری نقدینگی در پرداخت حقوق و مستمری، حدود ۱۰۶هزار میلیارد تومان از سال ۹۲ تا پایان ۱۴۰۰بدهی فقط به بانک رفاه ایجاد شده بود، اظهار داشت:

«امروز از بحران‌سازی‌های افراطی برای جبران ناکامی‌ها در صندوق عبور کرده‌ایم و نیازی به استقراض برای امور روزمره نداریم. استقراض برای امور روزمره و نه برای سرمایه‌گذاری با هدف ما برای ساخت آینده در تناقض است.»

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دستور کار است

به نقل از اطلاعات؛ میرهاشمی موسوی درخصوص بدهی‌های گذشته به سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: «علاوه بر اینکه صندوق از حوزه‌های کسب و کار طلب‌هایی داشت، یکی از بزرگترین بدهی‌ها به سازمان، بدهی دولت‌ها بود که البته در دولت سیزدهم ۲۶۰هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به این سازمان پرداخت شد. »

وی اضافه کرد:

«ممکن است بحث ارزش پول مطرح شود که با بررسی‌های دقیق مشخص شد که در این دولت ۶۵درصد از بدهی‌های همان سال پرداخت شده است که بیش از ۳برابر است.»

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه پرداخت ۶۵هزار میلیارد تومانی هم داشتیم که با معوقه فروردین برای بازنشستگان پرداخت شد، تصریح کرد: «اقدام مهم دیگر دولت که همواره مورد مطالبه بازنشستگان بود، بحث تاییدیه بدهی دولت به صندوق بوده است؛ همواره دولت‌ها یکی از بدهکاران بزرگ صندوق تأمین اجتماعی برشمرده می‌شدند. همچنین بیش از ۹۰هزار میلیارد تومان از حوزه کسب و کار طلب داریم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص صحبت‌های موسوی در باب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و دیگر موارد ذکر شده چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر