coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سامسونگ همچنان پیشتاز بازار گوشی‌های هوشمند ؛ شیائومی به رتبه دوم اپل نزدیک می‌شود

سامسونگ همچنان در صدر بازار گوشی‌های هوشمند جهان قرار دارد، اما شیائومی به سرعت در حال نزدیک شدن به رتبه دوم اپل است.بر اساس داده‌های جدید منتشر شده توسط IDC، در سه‌ماهه دوم سال 2024 بازار گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته 6.5 درصد رشد داشته و بیش از 285 میلیون دستگاه در این دوره به فروش رسیده است.


بیشتر بخوانید:


سامسونگ پادشاه بازار گوشی‌های هوشمند

در صدر این بازار سامسونگ قرار دارد که حدود 54 میلیون گوشی هوشمند عرضه کرده و 18.9 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. این سهم نسبت به سال گذشته که 20 درصد بود، کاهش یافته اما تعداد دستگاه‌های فروخته شده توسط سامسونگ حدود نیم میلیون افزایش داشته است.

در همین حال، اپل با فروش 45.2 میلیون دستگاه (در مقایسه با 44.5 میلیون در سال گذشته) و سهم 15.8 درصدی از بازار، در رتبه دوم قرار دارد.

اما در پشت سر اپل، شیائومی با فروش 42.3 میلیون گوشی هوشمند در سه‌ماهه دوم 2024 و رشد 27 درصدی نسبت به 33.2 میلیون دستگاه سال گذشته، با سهم 14.8 درصدی از بازار، به سرعت به اپل نزدیک می‌شو و با رشد سالانه 27 درصدی، شیائومی از رشد 1.5 درصدی اپل پیشی گرفته است. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی می‌تواند این روند را ادامه دهد، زیرا اپل به زودی نسخه جدید آیفون خود را در پایان سه‌ماهه سوم عرضه می‌کند.

ویوو و اوپو نیز دوره موفقی داشته‌اند و هر کدام نزدیک به 26 میلیون گوشی هوشمند عرضه کرده‌اند و با سهم بازار 9.1 درصد و 9.0 درصد به طور مشترک در رتبه چهارم قرار دارند. ویوو در زمینه رشد قطعاً برنده بوده و از فروش 21.3 میلیون دستگاه در سه‌ماهه دوم 2023، تقریباً 22 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:

منبع: 9to5google

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر