coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سامسونگ با گلکسی تب S10 گامی جسورانه برمی‌دارد

انتظار می‌رفت که برخی از مدل‌های گلکسی تب S10 به تراشه‌های مدیاتک دیمنسیتی مجهز شوند، اما اخیراً یکی از افشاگران معتبر به نام Ice Universe گزارش داده که تمامی مدل‌های گلکسی تب اس 10 دارای تراشه‌های مدیاتک خواهند بود. این تبلت‌ها قرار است در اکتبر 2024 عرضه شوند.
اگر این اطلاعات دقیق باشد، با توجه به افزایش قیمت‌های تراشه‌های بالارده کوالکام در سال‌های اخیر، می‌توان این حرکت را گامی جسورانه اما منطقی از سوی سامسونگ تلقی کرد. این اولین بار در هفت سال اخیر خواهد بود که یک تبلت پرچمدار گلکسی بدون تراشه کوالکام عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید:


تمام مدل‌های گلکسی تب S10 با پردازنده‌های مدیاتک دیمنسیتی

چند روز پیش، نسخه آمریکایی گلکسی تب اس 10 پلاس در پایگاه داده Geekbench مشاهده شد. این اطلاعات نشان می‌دهند که این دستگاه به پردازنده مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰+ مجهز است که تراشه پرچمدار نسل کنونی این شرکت بشمار می‌رود.

آیا دیمنسیتی 9300 پلاس به اندازه کافی قدرتمند است؟

پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 9300+ یک تراشه 4 نانومتری است که از هشت هسته پردازشی قدرتمند و یک واحد پردازش گرافیکی بسیار قوی تشکیل شده است. این تراشه شامل یک هسته Cortex-X4 با فرکانس 3.4 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-X4 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A720 با فرکانس 2 گیگاهرتز می‌شود.

واحد پردازش گرافیکی ARM Immortalis-G720 MC12 این تراشه می‌تواند صفحه‌نمایش 4K را با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و بازی‌های HDR اجرا کند. آزمایش‌ها نشان داده‌اند که این GPU از آنچه در پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 وجود دارد، قدرتمندتر است. این تراشه با حافظه‌های LPDDR5X/LPDDR5T و ذخیره‌سازی UFS 4.0 سازگار است.

گلکسی تب S10
گلکسی تب S10

این تراشه همچنین دارای قابلیت‌های mmWave و sub-6GHz 5G، وای‌فای 7، بلوتوث 5.4، NFC و پورت USB نوع C است. همچنین دارای GPS سه‌بانده، BDS چهار‌بانده، گالیله سه‌بانده، QZSS دو‌بانده، GLONASS و NavIC است.

پردازنده سیگنال تصویری (ISP) دیمنسیتی 9300+ از حسگرهای دوربین تا 320 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند و می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه یا 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند.

با این ویژگی‌ها و سخت‌افزارهای توانمند، انتظار می‌رود که سری گلکسی تب S10 به یک قدرت‌بخش در زمینه بازی و چندوظیفه‌ای تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر