coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اختلال سراسری مایکروسافت در سطح جهانی خدمات پزشکی را هم مختل کرد

به گزارش رویترز، اختلال سراسری مایکروسافت ، روز جمعه موجب اختلال در عملکرد چندین صنعت شد. این اختلال باعث توقف پروازهای خطوط هوایی، قطع برنامه‌های برخی شبکه‌های تلویزیونی و مشکلاتی در سیستم‌های بانکی و بهداشتی شد.در بریتانیا، سیستم‌های رزرو پزشکان از دسترس خارج شدند و گزارش‌های متعددی از مسئولان پزشکی در شبکه اجتماعی ایکس نشان داد که شبکه خبری اسکای نیوز، یکی از بزرگترین شبکه‌های خبری کشور، نیز قادر به پخش زنده نبود و از بینندگان عذرخواهی کرد.


بیشتر بخوانید:


اختلال سراسری مایکروسافت خدمات درمانی را مختل کرد

اختلال سراسری ماکیروسافت علاوه بر مشکلاتی که در زمینه بهداشتی و درمانی ایجاد کرده، دیگر کسب و کارها از جمله خطوط هوایی ایجاد کرده است.

در پی این بروز این مشکل خطوط هوایی ایالات متحده تمامی پروازهای خود را متوقف کرده‌اند

یونایتد ایرلاینز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اختلال در نرم‌افزار یک شرکت ثالث سیستم‌های کامپیوتری در سراسر جهان، از جمله در یونایتد را تحت تأثیر قرار داده است. در حالی که برای بازگرداندن این سیستم‌ها تلاش می‌کنیم، همه هواپیماها در فرودگاه‌های مبدأ متوقف شده‌اند. پروازهایی که در حال حاضر در هوا هستند به مقصد خود ادامه می‌دهند.»

اختلال مایکروسافت باعث بروز مشکل در خدمات پزشکی شد
اختلال مایکروسافت باعث بروز مشکل در خدمات پزشکی شد

دولت استرالیا اعلام کرد که اختلالات رسانه‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های مخابراتی در این کشور به نظر می‌رسد به مشکلی در شرکت جهانی امنیت سایبری Crowdstrike مرتبط باشد. بر اساس هشداری که توسط Crowdstrike به مشتریانش ارسال شده و رویترز آن را مشاهده کرده است، نرم‌افزار «Falcon Sensor» این شرکت باعث شده سیستم عامل ویندوز مایکروسافت دچار مشکل شود و صفحه آبی مرگ را نمایش دهد.

این هشدار که در ساعت 05:30 به وقت گرینویچ روز جمعه ارسال شده بود، همچنین یک راه حل دستی برای رفع این مشکل ارائه داده است. سخنگوی Crowdstrike به ایمیل‌ها و تماس‌های درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

بیشتر بخوانید:

منبع: reuters

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر