coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

گوگل برای ساخت عینک‌های هوشمند جِمینی با شرکت سازنده عینک‌های ری بن متا وارد مذاکره شد

در حال حاضر عینک‌های هوشمند دوران رونق خود را تجربه می‌کنند و فروش عینک‌های هوشمند ری بن متا در ماه‌های اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است. اکنون به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد وارد رقابت با متا شده و شرکت سازنده عینک‌های ری بن را برای تولید عینک‌های هوشمند جِمینی خود جذب کند.به گزارش فایننشال تایمز، متا در حال مذاکره‌های پیشرفته‌ای با شرکت سازنده ری-بن، اسیلورلوکسوتیکا، برای خرید 5 درصد از سهام این شرکت است. اما بر اساس گزارش The Verge، گوگل نیز اخیراً با این شرکت تماس گرفته و پیشنهاد استفاده از دستیار جِمینی در عینک‌های هوشمند آینده را مطرح کرده است.


بیشتر بخوانید:


توافق احتمالی شرکت سازنده عینک‌های ری بن متا با گوگل

منابع The Verge اشاره کرده‌اند که احتمال بسیار کمی وجود دارد که متا همکاری خود را با اسیلورلوکسوتیکا به نفع گوگل از دست بدهد و به احتمال زیاد متا در این شرکت سرمایه‌گذاری خواهد کرد. همچنین این منابع یادآور شده‌اند که گوگل پیش از این نیز تقریباً یک دهه پیش با لوکسوتیکا (قبل از ادغام با اسیلور) برای تولید عینک‌های بدفرجام Google Glass همکاری داشته است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که گوگل همچنان به توسعه پلتفرم XR خود ادامه می‌دهد که انتظار می‌رود هدست‌ها و عینک‌های هوشمند را قدرت دهد. گوگل با سامسونگ و کوالکام برای توسعه یک دستگاه همکاری کرده و گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که نسخه توسعه‌دهندگان این دستگاه احتمالا در اکتبر عرضه شود و نسخه مصرفی آن در سه‌ماهه اول سال 2025 به بازار بیاید.

بنابراین حتی اگر گوگل بتواند شرکت سازنده عینک‌های ری بن متا را برای تولید عینک‌های هوشمند جِمینی قانع کند، زمان زیادی تا عرضه تجاری آن باقی مانده است.

عینک‌های ری-بن متا با قیمت پایه 299 دلار عرضه می‌شوند و از دستیار هوش مصنوعی متا، با دوربین 12 مگاپیکسلی با نشانگر حریم خصوصی، پشتیبانی از پخش زنده و بلندگوهای داخلی پشتیبانی می‌کنند.

متا همچنین اخیراً به‌روزرسانی‌هایی برای این عینک‌های هوشمند ارائه کرده که شامل ضبط ویدئو با مدت زمان بیشتر (تا سه دقیقه)، پشتیبانی از موسیقی آمازون و اپلیکیشن مدیتیشن Calm می‌شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: androidauthority

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر