coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

 تبدیل اکسل به پی دی اف بدون بهم ریختگی آنلاین + [معرفی 2 راهکار]

تبدیل فرمت‌های مختلف اسناد به یکدیگر در دنیای دیجیتال امروز به یک نیاز روزمره تبدیل شده است. یکی از رایج‌ترین این تبدیل‌ها، تبدیل اکسل به پی دی اف بدون بهم ریختگی آنلاین است. این کار به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های اکسل خود را به‌راحتی و با حفظ ساختار و فرمت اصلی به فرمت PDF تبدیل کنید و در قالبی ثابت و قابل‌مشاهده در هر دستگاهی ارائه دهید. به‌این‌ترتیب، امکان اشتراک‌گذاری آسان و مطمئن داده‌ها هم برای شما فراهم می‌شود.

در این مقاله روش‌ها و ابزارهای موجود برای تبدیل اکسل به پی دی اف بدون تغییر فرمت آن را به شما نشان می‌دهیم و تمام نکات مهمی را که برای انجام مؤثر و کارآمد این فرآیند لازم است، بیان می‌کنیم.

خرید بلیط هواپیما

تبدیل اکسل به پی دی اف بدون بهم ریختگی آنلاین

استفاده از یک ابزار PDF برای تبدیل صفحات اکسل

همان‌طور که در سایت رسمی ادوبی گفته شده است، اگر می‌خواهید حاشیه‌ها، متن و موارد دیگر صفحه گسترده اکسل خود را حفظ کنید، بهترین مکان برای شروع، استفاده از یک ابزار PDF مانند سرویس‌های آنلاین Adobe Acrobat است.

هر مرورگر وب را که در اختیار دارید، باز کنید و به‌سادگی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به ابزار Converter PDF در سرویس‌های آنلاین Acrobat بروید.
  2. روی دکمه آبی با عنوان “Select a File” یا «انتخاب فایل» کلیک یا فایل اکسل خود را بکشید و در ناحیه مشخص‌شده رها کنید.
  3. سرویس‌های آنلاین Acrobat به‌طور خودکار برگه اکسل شما را به PDF تبدیل می‌کنند.
  4. حال کافی است فایل تبدیل‌شده را به‌صورت PDF دانلود کنید.

تمام فرمت‌بندی شما فقط در چند ثانیه به‌طور کامل تبدیل می‌شود. با استفاده از نسخه دسک‌تاپ Acrobat، لپ‌تاپ یا دستگاه تلفن همراه امکان حفظ فرمت‌بندی کاربرگ‌های اکسل هنگام تبدیل آن به PDF وجود دارد.

شما می‌توانید از سرویس‌های آنلاین دیگری هم به‌منظور تبدیل کاربرگ اکسل خود به PDF استفاده کنید.

یکی از این ابزارها طبق آنچه که در وب‌سایت 24 وب لرن مقاله مربوط به «آموزش تبدیل پی دی اف به اکسل» گفته شده است، https://smallpdf.com/excel-to-pdf است. در این سایت باید فایل اکسل خود را آپلود کنید. پس‌از آن وب‌سایت موردنظر عملیات تبدیل اکسل به پی دی اف را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهد و آن را به فرمت مناسب تبدیل می کند.

تبدیل اکسل به پی دی اف بدون بهم ریختگی آنلاین مستقیماً از طریق اکسل

اگر به ابزار PDF دسترسی ندارید، می‌توانید کاربرگ خود را به‌طور مستقیم از اکسل به‌صورت PDF دانلود کنید. برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

 

  • منوی File را در گوشه بالا سمت چپ باز کنید.
  • روی Export کلیک کنید.
  • در پنل ظاهرشده روی Create PDF/XPS Document کلیک کنید.
  • فایل را برای Standard یا Minimum بهینه کنید.

 تبدیل اکسل به پی دی اف بدون بهم ریختگی آنلاین + [معرفی 2 راهکار]

  • روی Options کلیک کنید و تنظیمات را از جمله ناحیه انتشار تنظیم کنید.

 تبدیل اکسل به پی دی اف بدون بهم ریختگی آنلاین + [معرفی 2 راهکار]

  • روی OK کلیک کنید.
  • فایل را نام‌گذاری و روی Publish کلیک کنید.

این روش نسبتاً ساده است؛ اما برخی مشکلات رایج قالب‌بندی ممکن است رخ دهد. حاشیه‌های صفحه و برگه ممکن است در PDF متفاوت به نظر برسند. به‌عنوان مثال، متن به ردیف دیگری منتقل شود یا حاشیه (margin) چپ عریض‌تر به نظر برسد. جهت‌گیری ممکن است اشتباه باشد یا PDF ممکن است کل یک برگه را نمایش دهد؛ درحالی‌که شما می‌خواستید فقط یک ناحیه را نمایش دهد. بنابراین از طریق این روش، هدف شما که تبدیل اکسل به پی دی اف بدون بهم ریختگی آنلاین است، ممکن است حاصل نشود،در همین موضوع شما میتوانید برای دیدن آموزش های بیشنر مرتبط به استخدام و ارتقا شغلی از آموزش اکسل برای کار در شرکت استفاده کنید .

در رابطه با مزیت pdf نسبت به اکسل در سایت زومیت آمده است که :

مهم‌ترین مزیتی که فرمت PDF ارائه می‌کند همین امکان نقل‌وانتقال یک فایل و به نمایش‌درآوردن آن در دستگاه مقصد است بدون به‌وجود آمدن تغییر در آن و با همان شکلی که ذخیره‌شده و خروجی گرفته شده است. مهم نیست که آن را بین چند دستگاه یا در پلتفرم‌های مختلف جابه جا کنید، فایل بدون اینکه مخدوش شود فرمت خود را حفظ می‌کند. درواقع، می‌توان گفت فایل PDF نمونه‌ای دیجیتالی از برگه‌های چاپ‌شده کاغذی است که در اختیار دارید.

تغییر تنظیمات پیشرفته در اکسل

برای جلوگیری از مشکلات رایج قالب‌بندی، مانند بریده‌شدن متن یا جابه‌جاشدن حاشیه‌ها می‌توانید تنظیماتی را هم در تب Page Layout و هم در گزینه منوی Page Setup انجام دهید. هنگامی که از قالب‌بندی راضی شدید، File را انتخاب کنید، سپس Save As را انتخاب و گزینه PDF را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از منوی Print Preview فایل را به‌صورت PDF ذخیره کنید.

راه دیگر برای جلوگیری از مشکلات، انجام تنظیمات در تب Page Layout است. به گزینه‌های بخش Page Setup برای تنظیم حاشیه‌ها (margins)، اندازه (size) و جهت‌گیری (orientation) نگاه کنید. صفحات گسترده اکسل معمولاً در نمای افقی (landscape) بهتر عمل می‌کنند. در حالی که در نمای افقی قرار دارید، از گزینه‌های گروه Scale to Fit برای تنظیمات عرض (Width)، ارتفاع (Height) و مقیاس (Scale) استفاده کنید. این تنظیمات تعیین می‌کنند که چند ردیف و ستون در هر صفحه ظاهر شوند.

برای اطمینان از اینکه PDF دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهید نمایش می‌دهد، ناحیه چاپ را تعریف کنید.

سلول‌هایی را که می‌خواهید درج شوند، کلیک کنید و بکشید تا انتخاب شوند. روی نوار Page Layout، روی Page Setup > Print Area > Set Print Area کلیک کنید.

 تبدیل اکسل به پی دی اف بدون بهم ریختگی آنلاین + [معرفی 2 راهکار]

روش دیگر این است که روی فلش گوشه پایین سمت راست کلیک کنید و روی Sheet > Print Area کلیک کنید. سپس سلول‌هایی را که می‌خواهید چاپ شوند، وارد کنید.

برای کنترل محل نمایش، سلول‌های موردنظر خود در PDF یک page break ایجاد کنید.

روی سلولی که می‌خواهید شکست صفحه در آنجا ظاهر شود، کلیک کنید. سپس روی تب Page Layout کلیک کنید. Page Setup > Page Breaks > Insert Page Break را انتخاب کنید.

ادوبی به‌عنوان مخترع فرمت فایل PDF، بهترین راه‌حل‌ها و باکیفیت‌ترین ابزارها را برای کار با PDF ارائه می‌دهد. با استفاده از ابزارهای Adobe، بالاترین کیفیت تبدیل را بدون از دست‌دادن فرمت‌بندی به دست خواهید آورد. مجموعه متنوعی از ابزارهای بصری و آسان برای استفاده در سرویس‌های آنلاین Acrobat وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید و متوجه شوید که فرمت فایل PDF چقدر می‌تواند همه‌کاره باشد.

سخن پایانی

تبدیل اکسل به پی دی اف بدون بهم ریختگی آنلاین، راه‌حلی کارآمد برای بسیاری از چالش‌های مرتبط با اشتراک‌گذاری و نمایش داده‌های جدولی است. این روش نه‌تنها زمان و هزینه را کاهش می‌دهد، بلکه امنیت و قابلیت دسترسی اطلاعات شما را هم افزایش می‌دهد. با استفاده از روش‌ها و ابزارهای مناسب می‌توانید به‌راحتی و با اطمینان، فایل‌های اکسل خود را به فرمت پی دی اف تبدیل کنید.

با پیشرفت مداوم فناوری، به نظر می‌رسد که ابزارها و روش‌های تبدیل اکسل به پی دی اف حتی کارآمدتر و دقیق‌تر شوند. این امر به‌نوبه‌خود، مدیریت و اشتراک‌گذاری اطلاعات را در آینده آسان‌تر خواهد کرد. بنابراین آشنایی با این فرآیند و استفاده مؤثر از آن، مهارتی ارزشمند برای هر فرد در عصر دیجیتال است.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر