coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

استفاده از ارز و طلا در معاملات مسکن غیرقانونی است

یکی از مسئولین وزارت راه و شهرسازی خبر داد که استفاده از ارز و طلا در معاملات مسکن غیرقانونی است. ظاهراً این عمل مصداق بارز پولشویی است. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه ضمن اشاره به ممنوعیت استفاده از ارز و طلا در معاملات مسکن به جای پول، گفت که این مورد در برخی از بنگاه‌های املاک انجام می‌گیرد که کاری غیرقانونی و مصداق بارز پولشویی است.

خرید بلیط هواپیما

ضمناً به بنگاه‌های املاک اولتیماتوم داده شده که چنانچه در خرید و فروش مسکن از مشتری ارز و طلا دریافت کنند، جریمه شده و مراتب به مرجع ذی‌ربط واگذر می‌شود تا طبق قانون با وی برخورد شود. این مورد را هم فراموش نکنید که اگر ملکی را با طلا و ارز خریداری کردید، در صورت کلاهبرداری، امکان پیگیری آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیرقانونی است

استفاده از ارز و طلا در معاملات مسکن غیرقانونی است

یاسر دستمالچیان، دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی در بازرسی از برخی بنگاه‌های املاک دیده شده که وجه معامله در دسته وجوه رایج مملکت قرار نمی‌گیرد.»

دستمالچیان ضمن اشاره به غیرقانونی بودن این عمل که مصداق بارز پولشویی است، افزود:

«استفاده از پول رایج کشور در هنگام عقد انواع قراردادها در بنگاه‌های معاملات املاک ضروری است و چنانچه سکه، طلا و امثال آن، ثمن معامله قرار گیرد غیرقانونی بوده و باید قبل از معامله تبدیل به ریال شود و ریال آن از طریق شبکه بانکی مبادله شود.»

وی ادامه داد: «اگر معامله انجام شود که تبادل مالی شفافی نداشته باشد، مصداق پولشویی است و اگر تنظیم‌کننده قرارداد که منظور بیشتر بنگاه‌های املاک است، چنین عملی انجام دهد جریمه شده و طبق قانون پولشویی مصوب سال 97 به مراجع ذی‌ربط ارجاع داده می‌شود.»

استفاده از ارز و طلا در معاملات مسکن غیرقانونی است

یاسر دستمالچیان، دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی در پایان گفت:

از مردم می‌خواهیم تا در هنگام عقد قرارداد ثمن معامله به شکل ریال و از طریق شبکه بانکی انجام شود تا قابل پیگیری باشد، در غیر این صورت دچار مشکلات بعدی می‌شوند و در معاملاتی که از طریق ارز کشورهای دیگر انجام شده، به غیر از مسائل حقوقی آن، بعداها اثبات اینکه این مقدار اسکناس رد و بدل شده، بسیار سخت است و مسائل و مصاعب بعدی ایجاد می‌کند. بنابراین بهترین روش معامله ملک، ثبت قرارداد در سامانه‌ها و تبادل مالی آن از طریق شبکه بانکی است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص معاملات مسکن با طلا و ارز چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر