coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

ورود وزارت صمت به جنجال افزایش قیمت 6 محصول ایران خودرو

سندی موثق و معتبر خبر از افزایش قیمت 6 محصول ایران خودرو می‌دهد. این درحالی است که مردم خوشبینانه منتظر کاهش قیمت خودرو بودند. حال چه می‌شود؟

4 روز پیش در خبری به اطلاع شما مخاطبین عزیز تکراتو رساندیم که جواد توسلی‌مهر، مدیرعامل گروه صنعتی سایپا، مجوز افزایش 30 درصدی قیمت محصولات سایپا را از محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری دریافت کرده است. وی گفت که این افزایش تا یکی 2 ماه آینده اعمال خواهد شد. در ادمه همین روند منفی، حال در خبری دیگری آمده است که مجوز افزایش قیمت 6 محصول ایران خودرو هم صادر شده و این شرکت قیمت این خودروها را بین 35 تا 52 درصد افزایش داده است.

خرید بلیط هواپیما

افزایش قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا درصورتی است که مردم خوشبینانه منتظر کاهش قیمت خودرو هستند و به همین دلیل فعلاً بازار خودرو با رکودی عجیب همراه است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. از طرف دیگر قیمت دلار بازهم به 58 هزار تومان بازگشته و به نظر می‌رسد که روند صعودی خود را آغاز کرده است.

ضمناً لازم به ذکر است که 6 محصول این شرکت از جمله خودروهای محبوب و پرطرفدار ایران خودرو هستند که در بازار فروش بسیار خوبی درند.

به‌روزرسانی خبر: پس از گذشت ساعاتی از اعلام کسب مجوز افزایش قیمت خودرو توسط ایران خودرو، حال معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، به ماجرا داخل شده و صراحتاً می‌گوید که مجوزی به ایران خودرو برای افزایش قیمت محصولاتش داده نشده است. جزئیات صحبت‌های وی را می‌توانید در پایین صفحه بخوانید.


بیشتر بخوانید:


افزایش قیمت 6 محصول ایران خودرو

علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو، با ارسال نامه‌ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی مجوز افزایش قیمت 6 محصول خود را دریافت کرد. گفتنی‌ست که میزان افزایش قیمت بین 35 تا 52 درصد است که رقمی بسیار عجیب و فضایی به حساب می‌آید.

ضمناً در این نامه ضمن اعلام قیمت‌های جدید، ذکر شده که این قیمت‌ها بدون درنظر گرفتن هزینه‌های جنبی اعم‌از شماره‌گذاری، مالیات، عوارض بیمه شخص ثالث و دیگر هزینه‌ها اعلام شده استپ که این مبالغ قطعاً به قیمت‌های اعلامی اضافه می‌شوند.

افزایش قیمت 6 محصول ایران خودرو
افزایش قیمت 6 محصول ایران خودرو

به نظر می‌رسد که با اعلام قیمت‌های جدید 6 محصول ایران خودرو و همچنین کسب مجوز افزایش قیمت 35 درصدی محصولات سایپا، دوباره بازار خودرو ملتهب شده و قیمت‌ها روند صعودی پیدا می‌کنند. البته در این بین نظر کارشناسان و تحلیل‌گران خودرو نیز اهمیت بسیاری دارد.

مجوزی برای افزایش قیمت به ایران خودرو داده نشده است

باوحود اینکه مدیرعامل ایران خودرو از کسب مجوز افزایش قیمت 6 محصول خود توسط وزارت صمت خبر داده بود، وزارت صمت، وجاهت قانونی افزایش قیمت را رد و طبق گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، هنوز مجوز افزیش قیمت را ابلاغ نشده است.

به نقل از ایسنا؛ احمد آقایی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، درخصوص مجوز افزیش قیمت محصولات ایران خودرو تصریح کرد:

«ایران‌ خودرو درخواست خود مبنی بر افزایش قیمت محصولات در راستای اصلاح و به‌روزرسانی قیمت‌ها را به وزارت صمت اعلام کرده‌اند که این درخواست در حال بررسی‌ است و تشریفات قانونی آن بایستی انجام شود؛ بنابراین تا این لحظه هیچ ابلاغ رسمی به ایران‌خودرو یا سایپا در رابطه با افزایش قیمت این خودروسازان در سال جاری که ناشی از محاسبات و هزینه‌ها و… باشد نداشتیم و در حقیقت، هنوز مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را ندارد.»

افزایش قیمت 6 محصول ایران خودرو
افزایش قیمت 6 محصول ایران خودرو

 وضعیت افزایش قیمت خودروهای مونتاژی چگونه است؟

آقایی درخصوص افزیش قیمت محصولات مونتاژی که اعتراض متقاضیان را به همراه داشت نیز بیان کرد: «موضوع به ٢۴ دی‌ماه سال گذشته مربوط می‌شود که به دلیل تغییرات در حقوق گمرکی مورد درخواست قرار گرفته بود؛ بنابراین ما بر مبنای آن، تغییرات را براساس تغییر حقوق ورودی اعلام کردیم.»

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت خاطرنشان کرد:

«بنابراین هیچگونه افزایش قیمتی ایجاد نشده و صرفاً اگر تغییر قیمتی هم بوده است، از جهت تغییر حقوق ورودی بوده که به تصویب هیات وزیران رسیده است. تغییرات قیمتی که بطور مثال محصولات گروه صنعتی یکی از خودروسازان مونتاژی (مدیران‌خودرو) اعمال کرده است، تنها ناشی از تغییرحقوق ورودی و حقوق گمرکی بوده که خودروساز به گمرک اعلام کرده و آن میزان تغییر که مصوبه و مورد تایید هیأت دولت بوده، بر روی قیمت خودرو محاسبه و اعمال شده است. بنابراین افزایش قیمت ناشی از دستمزد و سایر موارد اعمال نشده است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص افزایش محصولات ایران خودرو چیست؟ به نظر شما چرا رویه خودرو با رویه بازار متفاوت است و خودروسازان فقط منفعت خود را درنظر می‌گیرند؟ لطفاً نظرات خودرو را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر