coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

میزان حقوق دریافتی سربازان چقدر است ؛ آخرین وضعیت پرداختی سربازان

میزان حقوق دریافتی سربازان توسط سازمان وظیفه عمومی تعیین می‌شود. مبلغ حقوق سربازی برای همه یکسان نیست و در مواردی تا نزدیک 20 میلیون تومان هم پیش می‌رود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی به تازگی به تشریح آخرین وضعیت حقوق سربازان پرداخته و از دولت جدید خواسته است که در بودجه سال آینده میزان حقوق دریافتی سربازان را پیش‌بینی کنند. سردار مهری در این درخواست پی‌جوی افزایش حقوق سربازان برای سال 1404 شده است که برابر ماده 49 خدمت وظیفه عمومی تعیین می‌شود.

خرید بلیط هواپیما

پیش‌تر در قانون بودجه سال 1403 میزان حقوق سربازان افزایش یافت. حال به نظر می‌رسد که افزایش حقوق برای سال 1403 نیز پیش‌بینی خواهد شد. ضمناً درحال حضر میانگین حقوق سربازان 5 میلیون و 600 هزار تومان است؛ اما حدقل حقوق سربازان و حداکثر حقوق سربازان نیز مبلغی مشخص دارد که در ادامه نوشته به آنها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح 2 برابر شد؛ اجرای متناسب سازی

میزان حقوق دریافتی سربازان چقدر است؟

سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی ضمن اعلام آخرین وضعیت حقوق سربازان، از دولت چهاردهم درخواست افزایش حقوق کارکنان وظیفه را کرد و گفت: «در زمان کنونی میانگین حقوق سربازان 5 میلیون و 600 هزار تومان است.»

وی تصریح کرد:

«کمترین حقوق ۴ میلیون و ۴۰۰ و بیشترین حقوق پرداختی ۱۸ میلیون تومان است که به افراد دارای شرایط خاص هم از نظر تحصیلات و هم عائله بیشتر تحت تکلف، تعلق می‌گیرد.»

رئیس سازمان وظیفه عمومی خطاب به دولت جدید و نمایندگان مجلس درخصوص افزایش حقوق سربازان گفت: «همینجا از مجلس شورای اسلامی خصوصا نمایندگان مجلس که حساسیت در خصوص خدمت سربازی دارند و همچنین از دولت جدید، تقاضا دارم که برابر ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی حقوق سربازان را برای بودجه سال آینده پیش بینی کنند چرا که در آن قانون پیش‌بینی شده که حداقل حقوق نیروی کادر در نیروهای مسلح هر چقدر که باشد بین ۶۰ تا ۹۰ درصد آن حداقل حقوق باید به سرباز پرداخت شود.»

میزان حقوق دریافتی سربازان چقدر است؟

سردار مهری افزود:

«درحال حاضر حدقل حقوق سربازان زیر 60 درصد و معادل 4 میلیون و 400 هزار تومان است که باید افزایش یابد.»

وی درخصوص سربازان متأهل نیز گفت: «در این خصوص باید از دولت و مجلس تشکر کنیم چرا که در حال حاضر برای سربازان متاهل، حقوق پرداختی همان ۹۰ درصد دیده شده است.»

رئیس سازمان وظیفه عمومی در آخر بیان کرد:

«حقوق پرداختی به سربازانی که در مناطق دور دست و رزمی در حال خدمت هستند حدود ۷۵ درصد و مابقی سربازان که در شهر خود و به صورت بومی خدمت می‌کنند کمتر پرداخت می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص دریافتی سربازان در سال 1403 چیست؟ آیا حقوق سربازن در سال 1403 افزایش می‌یابد؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر