coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

پهنای باند اختصاصی : اینترنت نامحدود کسب‌وکارها

در دهه گذشته، اینترنت سازمانی به سرعت توسعه یافته و اکنون تقریباً هیچ کسب‌وکاری نیست که به اینترنت پرسرعت نیاز نداشته باشد. اهمیت سرویس‌های اینترنت سازمانی و پهنای باند اختصاصی در بهبود بهره‌وری، کاهش وقفه‌های کاری، افزایش رضایت مشتریان و پاسخ‌گویی به نیازهای روزافزون دیجیتال کسب‌وکارها آشکار است.

پهنای باند اختصاصی چیست؟

نوسانات کیفیت اینترنت و افت سرعت می‌تواند باعث اختلال در زیرساخت‌های سازمان و تضعیف عملکرد کارکنان شود. به همین دلیل، اینترنت پرسرعت پهنای باند اختصاصی به‌عنوان یک راهکار محبوب در میان کسب‌وکارهایی که نیاز به اینترنت پایدار و پرسرعت دارند، مطرح شده است. برخلاف سرویس‌های پهنای باند اشتراکی و حجمی، پهنای باند اختصاصی همه منابع را به یک کسب‌وکار اختصاص می‌دهد و کاربران با افت سرعت و محدودیت در حجم ترافیک مواجه نمی‌شوند.

پهنای باند اختصاصی و اشتراکی چه تفاوتی دارند؟

در سرویس‌های اینترنت اشتراکی، پهنای باند بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته می‌شود که منجر به کاهش سرعت در زمان‌های اوج مصرف می‌شود. در مقابل، پهنای باند اختصاصی کاملاً در اختیار یک کسب‌وکار است و هیچگاه سرعت آن کاهش نمی‌یابد. این ویژگی پهنای باند اختصاصی از نفوذهای امنیتی نیز جلوگیری می‌کند.

5 ویژگی کاربردی پهنای باند اختصاصی برای کسب‌وکارها

کسب‌وکارها نسبت به نوسانات اینترنت حساسیت بیشتری دارند. ازاین‌رو، پهنای باند اختصاصی که متناسب با نیازهای شرکت‌ها طراحی شده، مزیت‌های ویژه‌ای را ارائه می‌دهد. در ادامه، 5 ویژگی کاربردی پهنای باند اختصاصی را معرفی می‌کنیم:

  1. نداشتن نوسان در سرعت
    هر سرویس پهنای باند اختصاصی فقط متعلق به یک کسب‌وکار است، بنابراین نوسانی در سرعت اینترنت وجود نخواهد داشت. کاربران از سرعت آپلود و دانلود بالاتر و پایدارتری برخوردار می‌شوند و ازدحام ترافیک روی شبکه ایجاد نمی‌شود. سرعت بالای پهنای باند اختصاصی به تهیه آسان و سریع نسخه پشتیبان کمک کرده و از داده‌های حیاتی سازمان محافظت می‌کند.
  2. پشتیبانی شبانه‌روزی
    بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط دسترسی به نیروی انسانی متخصص ندارند، بنابراین خواستار اینترنت سازمانی‌ای هستند که پشتیبانی تخصصی و دائمی داشته باشد. شرکت‌های بزرگ نیز با وجود داشتن نیروی انسانی ماهر، با دریافت پشتیبانی برای اینترنت سازمانی، آسوده‌خاطرتر خواهند بود و اطمینان بیشتری نسبت به پیشگیری از اختلال‌ها خواهند داشت. پشتیبانی 24 ساعته کارشناسان فنی از سرویس پهنای باند اختصاصی، اعتماد مدیران کسب‌و‌کارها را به پایداری همیشگی آن جلب می‌کند.
  3. بدون محدودیت در حجم ترافیک
    کارکنان بسیاری از شرکت‌ها برای انجام وظایف خود مجبور به مصرف حجم زیادی از ترافیک هستند. محدودیت حجم اینترنت سازمانی بسیار آزاردهنده است و مانع انجام سریع کارها می‌شود. اما پهنای باند اختصاصی هیچ محدودیتی در حجم ترافیک ندارد و همه کارکنان می‌توانند بدون نگرانی درباره اتمام حجم، فایل‌های مورد نیازشان را دانلود یا آپلود کنند.
  4. امنیت بسیار بالا
    دسترسی اختصاصی به شبکه در این نوع اینترنت، مانع نفوذهای امنیتی و سرقت داده‌ها می‌شود زیرا پهنای باند با هیچ کاربر دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود.
  5. مقیاس‌پذیری و قابلیت توسعه آسان
    اندازه هر شرکت از نظر تعداد نیروی انسانی و گستره فعالیت‌های آن در طول زمان تغییر می‌کند. اگر زیرساخت‌های کسب‌وکارها مقیاس‌پذیر باشند، فرآیند توسعه با سهولت بیشتر و هزینه کمتری اتفاق خواهد افتاد. پهنای باند اختصاصی یک زیرساخت مقیاس‌پذیر است که هم‌زمان با توسعه کسب‌وکار، ظرفیت آن در کمترین زمان افزایش می‌یابد.

پهنای باند اختصاصی چگونه راه‌اندازی می‌شود؟

پهنای باند اختصاصی بر بستر رادیو و فیبر نوری ارائه می‌شود. برای راه‌اندازی پهنای باند اختصاصی بر بستر رادیو، تیم فنی شرکت ارائه‌دهنده سرویس به محل کسب‌وکار شما مراجعه می‌کند و پس از بررسی میدان دید ساختمان، درباره امکان ارائه سرویس تصمیم‌گیری می‌کند. در صورت امکان، تجهیزات لازم در محل شرکت درخواست‌کننده سرویس و در پاپ‌سایت نصب می‌شود و پس از تست فنی، تحویل داده خواهد شد.

پهنای باند اختصاصی : اینترنت نامحدود کسب‌وکارها

اگر سازمان شما بستر فیبر نوری را برای پیاده‌سازی پهنای باند اختصاصی انتخاب کند، ابتدا اقدامات لازم برای فیبرکشی توسط شرکت ارائه‌دهنده سرویس انجام می‌شود و پس از تست فنی، پهنای باند اختصاصی بر بستر فیبر نوری تحویل داده خواهد شد.

چه کسب‌وکارهایی می‌توانند از اینترنت پهنای باند اختصاصی استفاده کنند؟

این سرویس برای همه کسب‌وکارها در هر اندازه و صنعتی مناسب است. کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SME) معمولاً با کمبود منابع انسانی متخصص مواجه هستند و به زیرساخت‌هایی تمایل دارند که از پشتیبانی فنی دائمی برخوردار باشند. همچنین، مقیاس‌پذیری بالا و قیمت مناسب پهنای باند اختصاصی به شرکت‌های کوچک و متوسط اطمینان می‌دهد که با بزرگ شدن کسب‌وکارشان، مشکلی برای توسعه ظرفیت زیرساخت فناوری اطلاعات نخواهند داشت.

کسب‌وکارهای بزرگ نیز دغدغه‌های جدی درباره امنیت داده و پایداری زیرساخت‌ها دارند. اختلال در هر یک از آن‌ها می‌تواند خسارات سنگینی به بار آورد. علاوه بر این، تعداد زیاد نیروی انسانی این شرکت‌ها باعث می‌شود که حجم ترافیک مصرفی کارکنان زیاد باشد و محدودیت در حجم ترافیک، باعث ایجاد نارضایتی شود. به همین دلایل، کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک هر کدام به دلایل خاصی پهنای باند اختصاصی را ترجیح می‌دهند.

برای خرید اینترنت سازمانی به چه نکاتی دقت کنیم؟

نکات زیر برای تصمیم‌گیری درباره خرید اینترنت سازمانی اهمیت زیادی دارد:

  1. سرعت و پایداری
    مهم‌ترین شاخص برای مقایسه شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پهنای باند اختصاصی، میانگین سرعت و پایداری آن‌ها است. توصیه می‌کنیم که برای اطمینان پیدا کردن درباره کیفیت پهنای باند دریافتی، از شرکت ارائه‌دهنده این سرویس بخواهید که SLA یا همان ضمانت پایداری سرویس ارائه کند.پهنای باند اختصاصی : اینترنت نامحدود کسب‌وکارها
  2. پشتیبانی تخصصی
    حضور نیروهای متخصص در واحد پشتیبانی، اطمینان می‌دهد که در زمان بروز اختلال فنی به مشکل شما در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی خواهد شد. بنابراین، تعهدات پشتیبانی را بررسی کنید و فقط در صورتی که انتظارات شما را برآورده کرد، سرویس مورد نظر را دریافت کنید. برای مثال، کارشناسان فنی شاتل پشتیبانی دائمی به کاربران پهنای باند اختصاصی ارائه می‌کنند و با مانیتورینگ 24 ساعته، از بروز ایرادات فنی و نوسانات اینترنت پیشگیری می‌کنند. شما می‌توانید برای گفتگو با کارشناسان شاتل و دریافت مشاوره رایگان با شماره 91000999 – 021 تماس بگیرید.
  3. بررسی پوشش سرویس در مناطق فعالیت شما
    دقت کنید که سرویس مورد نظر در همه مناطقی که دفاتر، مراکز و انبارهای شما قرار داد، وجود داشته باشد. تعداد پاپ‌سایت‌های شرکت ارائه‌دهنده سرویس را بررسی کنید. پاپ‌سایت‌ها مراکزی هستند که وظیفه انتقال پهنای باند از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت به کسب‌وکارها را بر عهده دارند. تعداد زیاد پاپ‌سایت‌های شرکت ارائه دهنده سرویس در همه مناطق کشور، این اطمینان را به شما می‌دهد که در همه مناطق به بالاترین کیفیت اینترنت دسترسی خواهید داشت. برای نمونه، شرکت شاتل بیشترین تعداد پاپ‌سایت را در استان‌های مختلف ایران دارد و به همین دلیل با پوشش گسترده در همه استان‌ها و شهرهای ایران سرویس ارائه می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله درباره چگونگی خرید اینترنت سازمانی برای کسب‌وکارها توضیح دادیم. علاوه‌بر این، درباره پهنای باند اختصاصی، مزایای آن، شیوه راه‌اندازی و معیارهای خرید پهنای باند اختصاصی توضیح دادیم. امیدواریم این نوشته به‌عنوان راهنمای انتخاب بهترین اینترنت نامحدود سازمانی، به شما در تصمیم‌گیری برای خرید اینترنت پرسرعت کمک کرده باشد.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر