coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

واریز سود سهام عدالت مرحله سوم منتفی شد؟

با اینکه بیش از 2 ماه از وعده وزیر اقتصاد دولت سیزدهم مبنی بر واریز سود سهام عدالت مرحله سوم گذشته است، اما شرایط به گونه‌ای است که بوی عدم واریز به مشام می‌رسد.

اسفند سال پیش دومین مرحله سود سهام عدالت به حساب سهامداران نشست؛ اما مبلغ سود بسیار کمتر از مبلغ اعلامی و حتی کمتر از سال 1401 بود. پس از آن مشخص شد که چند شرکت سود سهام عدالت را واریز نکرده و به نوعی پول را بالا کشیده‌اند. مدتی بعد احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی و مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار این مژده را به مردم دادند که تا پایان خرداد 1403 مبلغ سود سهام عدالت باقی مانده به حساب مشمولین واریز می‌شود. حال که در مرداد 1403 هستیم، همچنان خبری از واریز سود سهام عدالت مرحله سوم نیست و آنگونه تصور می‌شود که واریز این مبلغ منتفی شده است.


بیشتر بخوانید:


خبری از واریز سود سهام عدالت مرحله سوم نیست

ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس ضمن اشاره به اینکه فعلاً خبری از واریز سود سهام عدالت نیست، بیان کرد: «پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا حدود ۵۵۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت را واریز نکردند.»

خبری از واریز سود سهام عدالت مرحله سوم نیست

جعفری در پاسخ بهاین سؤال که آیا برخوردی با این شرکت‌ها صورت گرفته اظهار کرد:

«گزارش تخلف احتمالی برای این شرکت‌ها تهیه و به مراجع رسیدگی به تخلفات هم ارسال شده است. اما اکنون چیزی که مهم است این خواهد بود که بتوانیم با پیگیری‌های خود سود سهام عدالت را کامل وصول و الباقی سود سال 1401 را به حساب مشمولان واریز کنیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص عدم واریز سود سومین مرحله سهام عدالت به حساب سهامداران چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر