coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

افتتاح اولین ایستگاه شارژ بین شهری خودروهای برقی در جاده جالوس

اولین ایستگاه شارژ بین شهری خودروهای برقی در جاده جالوس افتتاح شد. طبق انتظار این ایستگاه توسط شرکت مپنا طراحی و نصب شده است.

حدود 1 سال پیش بود که کرمان موتور و شرکت مپنا اولین خودرو برقی ایرانی را با همکاری هم توسعه دادند. کرمان موتور موظف شد خودرو را مونتاژ کند و مپنا نیز برای اولین بار ایستگاه‌ها، دستگاه‌های شارژ و دیگر خدمات شارژ این خودروهای طراحی و توسعه دهد.

هم‌اکنون تعداد زیادی ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی در شهر تهران و برخی شهرهای بزرگ ایران نصب شده تا مالکین خودروهای برقی بتوانند خودرو خود را شارژ کنند. حال خبر رسیده که اولین ایستگاه شارژ بین شهری خودروهای برقی در جاده جالوس نیز افتتاح شده است تا آغازگر گسترش ایجاد ایستگاه‌های شارژ در دیگر جاده‌های کشور باشد.


بیشتر بخوانید:


افتتاح اولین ایستگاه شارژ بین شهری خودروهای برقی در جاده جالوس

اولین ایستگاه‌ شارژ خودروهای برقی توسط شرکت مکو گروه مپنا در جاده تهران – چالوس به صورت 24 ساعته افتتاح و به کار گرفته شد. بدیهی است که ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی باید در جایی نصب شود که امکان استراحت و برای مسافرین مهیا باشد؛ این ایستگاه نیز در چنین مکانی احداث شده و از لحاظ مسافت 80 کیلومتر با ایستگاه شارژ میدان آزادی فاصله دارد. ضمناً مسافت آن تا ایستگاه شارژ هتل میزبان نیز 180 کیلومتر است.

شرکت مکو گروه مپنا دستگاه شارژ DC شصت کیلوواتی را در این جایگاه نصب کرده است. دارندگان خودروهای برقی با استاندارد CCS2 و GB/T می توانند از این قابلیت استفاده کنند. با توجه به زیرساخت‌های این ایستگاه، رانندگان با توقف ۳۰ دقیقه‌ای می‌توانند ۲۲۰ تا ۳۴۰ کیلومتر برد حرکتی را ذخیره کنند.

در حال حاضر شرکت مکو گروه مپنا و تعدادی دیگر از تولیدکنندگان زیرساخت شارژ خودروهای برقی، پروژه‌هایی را در مسیرهای بین شهری آغاز کرده اند. بدیهی است که همکاری و مشارکت مالکان مراکز خدماتی بین شهری می‌توانند در مسیر ایجاد زیرساخت شارژ خودروهای برقی تاثیر بسیاری داشته باشد و از سویی سودآوری را برای این مراکز ایجاد کند.

با توجه به آمارهای موجود تاکسی‌های برقی جک E50A، اسکای‌ول ET5، هونگچی E-Qm5 و نسخه‌های سواری شخصی جک E50A (کی ام سی EJ7) تردد خود را در جاده‌های کشور آغاز کرده اند. به‌زودی هم تحویل خودروهایی مانند آئودی Q5 برقی، فولکس واگن ID.4 ، لونا GRE، هوندا E-NS1 و… آغاز می‌شود و این زیرساخت‌ها می‌تواند فرهنگ‌سازی خوبی را برای استفاده خودروهای برقی فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص راه‌اندازی ایستگاه شارژ اختصاصی خودروهای برقی در جاده چالوس چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر