coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

احتمالا گوگل سری پیکسل 9 را با اندروید 14 عرضه کند، نه 15!

سری پیکسل 9 گوگل که قرار است به زودی رونمایی شود، شاید برخلاف انتظارات با سیستم عامل اندروید 14 به بازار عرضه شود. این در حالی است که معمولاً گوشی‌های جدید گوگل با آخرین نسخه اندروید معرفی می‌شوند. برای مثال، سری Pixel 6 در سال 2021 با اندروید 12 ، سری Pixel 7 با اندروید 13 و سری Pixel 8 سال گذشته با اندروید 14 عرضه شدند.انتظار می‌رفت که سری پیکسل 9 با سیستم عامل اندروید 15 عرضه شود، به خصوص که اندروید 15 در مراحل نهایی توسعه قرار دارد. بتای چهارم اندروید 15 اوایل ماه جاری منتشر شد و نسخه بتای 4.1 نیز چند روز پیش عرضه شد. این موضوع باعث شده تا بسیاری انتظار داشته باشند که نسخه نهایی اندروید 15 به زودی عرضه شود.


بیشتر بخوانید:


 عرضه سری پیکسل 9 با اندروید 14

نکته قابل توجه این است که زمان‌بندی انتشار نسخه‌های جدید اندروید توسط گوگل معمولاً بین ماه‌های اوت و اکتبر متفاوت است. به عنوان مثال، اندروید 12 در اکتبر 2021، اندروید 13 در اوت و اندروید 14 در اکتبر سال گذشته منتشر شدند.

همچنین، گوگل معمولاً گوشی‌های پرچمدار خود را در هفته دوم اکتبر عرضه می‌کند. اما این بار، سری Pixel 9 قرار است در هفته دوم اوت، یعنی دو ماه زودتر از معمول، عرضه شود. این تغییر زمان ممکن است برنامه‌های گوگل را تحت تأثیر قرار داده باشد، هرچند با توجه به پیشرفت‌های اندروید 15، احتمالاً اینگونه نیست.

پیامدهای احتمالی برای چرخه به‌روزرسانی هفت‌ساله

با اینکه انتظار می‌رود سری Pixel 9 مدت زیادی با اندروید 14 نماند، هنوز مشخص نیست این تغییر چه تأثیری بر چرخه به‌روزرسانی هفت‌ساله گوگل خواهد داشت. این چرخه شامل به‌روزرسانی‌های سیستم عامل، وصله‌های امنیتی و ویژگی‌های اختصاصی Pixel است که از زمان اولین عرضه دستگاه در فروشگاه گوگل آغاز می‌شود.

با توجه به اینکه سری Pixel 9 احتمالاً یک هفته پس از رونمایی در 13 اوت عرضه خواهد شد، گوگل باید تا اواسط اوت 2031 از آن پشتیبانی کند.

در صورت ادامه روند فعلی نام‌گذاری، اندروید 22 تا هفت سال دیگر منتشر خواهد شد. اگر قرار است سری Pixel 9 از اندروید 22  پشتیبانی کند، این نسخه باید قبل از اواسط اوت 2031 عرضه شود.

ممکن است گوگل در آینده چرخه انتشار سیستم عامل خود را تغییر دهد، یا برای دستگاه‌هایی که چند هفته یا چند ماه از یک نسخه جا می‌مانند، استثنائاتی قائل شود. در حال حاضر مسئله‌ای که به قطع می‌توان درباره‌ی آن صحبت کرد این است که گوگل قصد دارد سری Pixel 9 را در 13 اوت عرضه کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: androidpolice

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر