coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

فروش بلیت پرواز اربعین آغاز شد؛ محدودیت عرضه بلیط اربعین

فروش بلیت پرواز اربعین از امروز آغاز شده و زائرین می‌توانند برای خرید آن اقدام کنند. البته گفته شده که در خرید بلیط هواپیما اربعین محدودیت عرضه وجود دارد.

یکشنبه، 4 شهریور 1403 روز اربعین حسینی است و مسلمانان زیادی از سراسر جهان برای سفر به سمت عراق رهسپار شده تا در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین شرکت کنند. شاید بتوان گفت که بیشترین جمعیت حاضر در مراسم اربعین را ایرنیان تشکیل داده که از سراسر کشور راهی کربلا می‌شوند. یکی با پای پیاده، دیگری با خودرو شخصی، بسیاری با اتوبوس، قطار و هواپیما.

2 روز پیش قیمت بلیت اتوبوس اربعین 1403 به تفکیک مرزهای کشور اعلام شد. غیراز اتوبوس، زائرینی که خصوصاً در شهرهای دورتر از مرزهای ایران به عراق ساکن هستند، قصد سفر به کربلا با هواپیما را دارند. به اطلاع این افراد می‌رسانیم که فروش بلیت پرواز اربعین از امروز شنبه، 13 مرداد 1403 آغاز شده و امکان خرید وجود دارد. البته عرضه بلیط هواپیما اربعین بسیار محدود است. در ادامه با جزئیات خبر همراه ما باشید.


بیشتر بخوانید:


آغاز فروش بلیت پرواز اربعین با محدودیت عرضه

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، ضمن اشاره به آغاز فروش بلیت هواپیما اربعین از امروز شنبه، 13 مرداد 1403 بیان کرد:

«عرضه تدریجی بلیت از سوی شرکت‌ها به‌دلیل لزوم اخذ مجوز از سوی آنها و همچنین لزوم خارج کردن هواپیماها از سایر مسیرها به‌منظور سرویس‌دهی در مسیرهای بغداد و نجف است.»

وی افزود: «شرکت زاگرس و ایران ایرتور از امروز فروش بلیط اربعین را آغاز کرده‌اند.»

اسعدی سامانی به محدودیت عرضه بلیط هواپیما اربعین اشاره کرد و گفت:

«به‌دلیل حجم تقاضا، بلیت‌های عرضه شده به فروش رفته است و بقیه شرکت‌ها نیز در همین هفته پس از اخذ مجوزهای مربوطه، پروازها را باز خواهند کرد.»

آغاز فروش بلیت پرواز اربعین با محدودیت عرضه

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ادامه به تعداد عرضه بلیط پرواز اربعین اشاره کرد و گفت: «امسال نزدیک به ۴۰۰ هزار صندلی به این منظور در نظر گرفته شده است و با توجه به محدودیت عرضه، انتظار نمی‌رود که شرکت‌ها بتوانند پاسخگوی همه تقاضاها باشند؛ بر این اساس سفر به عراق از سایر مسیرهای ریلی و زمینی باید از سوی زائران برنامه‌ریزی شود.»

وی ادامه داد:

«آنچه مهم است زائران اربعین نباید بالاتر از ارقام در نظر گرفته شده برای بلیت‌ها پرداخت کنند و در صورت مواجهه با درخواست ارقام بالاتر، موارد تخلف را به سازمان هواپیمایی کشوری انعکاس دهند.»

قیمت بلیط هواپیما اربعین 1403

سازمان هواپیمایی کشوری پیش‌تر قیمت بلیط پرواز اربعین یک طرفه از تهران و دیگر استان‌های کشور به استثنایی 9 استان به مقصد نجف و عراق، 5 میلیون تومان به صورت حداکثر و برای بلیط دوطرفه نیز 10 میلیون تومان است.

ضمناً بهای کل بلیت یک‌طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر ۶ میلیون تومان و برای بلیت‌های دو طرفه ۱۲ میلیون تومان تعیین شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد:

«اگر نرخ مصوب از سوی عوامل فروش بلیت پروازهای ویژه اربعین در بازه زمانی از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریورماه رعایت نشود، شرکت‌ها با لغو مجوز یا معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی مواجه می‌شوند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص فروش بلین هواپیما اربعین و قیمت بلیط پرواز اربعین چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر