coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تاریخ عرضه آیفون 16 مشخص شد؛ چند روز زودتر از سال گذشته

پس از مشخص شدن تمامی اطلاعات از آخرین سری گوشی‌های اپل، حالا نوبت به طی کردن غول مرحله‌ی آخر یعنی تاریخ عرضه آیفون 16 رسیده که آن هم فاش شد.

طبق گزارش CNMO Technology News، رونمایی از سری iPhone 16 در تاریخ 19 شهریور (10 سپتامبر) خواهد بود. این تاریخ منطقی به نظر می‌رسد، زیرا اپل معمولاً رویدادهای معرفی iPhone را در روزهای سه‌شنبه برگزار می‌کند. به عنوان مثال، سال گذشته این رویداد در تاریخ 21 شهریور (12 سپتامبر) برگزار شد.


بیشتر بخوانید:


تاریخ عرضه آیفون 16

تنها استثنا در این قاعده، رویداد رونمایی iPhone 14 بود که در روز چهارشنبه برگزار شد، اما اپل دلیلی برای این تغییر در سال 2022 داشت.

با این حال، CNMO سابقه خوبی در پیش‌بینی‌ها ندارد و مشخص نیست از کجا تاریخ عرضه آیفون 16 را بدست آورده به همین دلیل بهتر است با کمی احتیاط به این خبر نگاه کنیم.

بررسی مشخصات آیفون 16

iPhone 16 به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین محصولات اپل در سال‌های اخیر به نظر می‌رسد. دلیل این هیجان، تأکید سری جدید بر ویژگی‌های هوش مصنوعی است، که این روزها موضوع اصلی صحبت‌ها به شمار می‌رود. با این حال، ممکن است همه ویژگی‌ها در زمان رونمایی در دسترس نباشند.

از نظر سخت‌افزاری، انتظار می‌رود که مدل‌های پرو با اندازه‌های بزرگتر 6.3 اینچی و 6.9 اینچی و مدل‌های استاندارد با طراحی اندکی تغییر یافته معرفی شوند. همچنین به یک دکمه عکاسی جدید برای کنترل‌های عکاسی و چیپ‌های سریع‌تر 3 نانومتری در تمام مدل‌ها امید داریم.

دکمه Action که سال گذشته مختص مدل‌های پرو بود، اکنون به تمام مدل‌ها اضافه خواهد شد. iPhone 16 Pro همچنین به لنز تله‌پرزیم 5x معادل iPhone 15 Pro Max مجهز خواهد بود. به احتمال زیاد مدل‌های پرو از دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی جدیدی نیز بهره‌مند خواهند شد.

با استثنای iPhone 16 Plus، گفته می‌شود که همه مدل‌ها شاهد افزایش ظرفیت باتری خواهند بود و همچنین این مجموعه قادر به پشتیبانی از سرعت‌های شارژ سریع‌تر با سیم و بی‌سیم خواهد بود.

در حالی که iPhone 15 Pro و Pro Max از نظر فنی واجد شرایط ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل هستند، فقط iPhone 16 به قابلیت‌های هوش مصنوعی در دستگاه دست پیدا خواهد کرد که ممکن است به تمایز و برجسته شدن آن در برابر سایر گوشی‌های سطح بالا در سال 2024 کمک کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر