coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

شرایط معافیت جدید سربازی برای مشمولین غایب

سازمان وظیفه عمومی از معافیت جدید سربازی برای مشمولین غایب خبر داد که طبق آن سربازان فراری با داشتن شرایطی می‌توانند معافیت بگیرند.

قوانین معافیت خدمت سربازی ساله به سال تغییرات بزرگی به خود می‌بیند و معافیت‌های جدید به لیست قبلی اضافه می‌شوند. این روند در سال گذشته و سال جاری طوری‌ست که مشمولین بسیاری در زمره معافیت سربازی قرار می‌گیرند. در آخرین وضعیت معافیت‌های خدمت وظیفه عمومی، جزئیاتی از شرایط معافیت جدید سربازی برای مشمولین غایب ارائه شده که در قوانین جدید معافیت درج شده است. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: سربازان غایب حق شرکت در پیاده روی اربعین را ندارند!

شرایط معافیت جدید سربازی برای مشمولین غایب

چندی پیش سردار تقی مهری، رییس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا، با تشریح مشوق‌های قانونی برای سربازان وظیفه در سال ۱۴۰۳، از اعلام شرایطی در خصوص معافیت‌های سربازی، حقوق دریافتی سربازان، کسری خدمت در شرایط مختلف در سال جاری خبر داد.

بسیاری از افرادی که مشمول سربازی شده و برای رفتن به خدمت اعلام آمادگی نکرده، در دسته سربازان فراری قرار می‌گیرند. همیشه بحث بر سر معافیت و تصمیم برای وضعیت این افراد نظریاتی مختلفی وجود داشته است. در آخرین مبحث مربوط به این مسئله مقرر شده است که این افراد تحت شرایطی از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف شوند.

شرایط معافیت جدید سربازی برای مشمولین غایب

براساس قوانین جدید، سربازان فراری که از آخرین تاریخ فرار آنان بیش از ۸ سال گذشته باشد و تاکنون مشغول به خدمت نشده باشند، مشمول معافیت می‌شوند. مدت فرار این افراد تا سال ۹۵ محاسبه می‌شود و در صورتی که از آن زمان تاکنون خدمت ننموده باشند، می‌توانند از مزایای معافیت بهره‌مند شوند.

این تدابیر می‌توانند به سربازان فراری کمک کنند تا از بارهای مالی و اجتماعی ناشی از فرارشان رهایی یابند و به طور مساوی با سایرین از مزایای خدمت نظامی بهره‌مند شوند.

علاوه بر این، در صورتی که مدت غیبت یک فرد از خدمت نظامی تا پایان سال ۹۵ به ۸ سال نرسد، این افراد می‌توانند مدت خدمت نظامی خود را به صورت ناپیوسته و در بازه‌های زمانی مختلف انجام دهند. این امکان به آنها اجازه می‌دهد که مدت خدمت نظامی خود را بر اساس شرایط شخصی و موقعیت‌های خود برنامه‌ریزی کنند و از انعطاف بیشتری در انجام وظایف نظامی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص معافیت سربازی مشمول 8 سل غیبت چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر