coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

معاملات خودرو آنلاین می‌شود؛ ثبت قرارداد و امضای الکترونیکی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اخیراً گفته است که معاملات خودرو به صورت آنلاین اجرایی شده و به زودی رسماً اعلام می‌شود.

شاید به مخیله‌تان هم نمی‌رسید که ممکن است روزی برسد، بتوانیم معاملات خودرو را به صورت آنلاین انجام دهیم. این روش اگرچه می‌تواند مثمر به ثمر باشد، اما یقیناً در کشور ما کارایی مناسبی نخواهد داشت. لزوم مشاهده حضوری خودرو و بررسی صفر تا 100 خودرو، قطعاً به دلیل وجود خودروهای بی کیفیت و بولد شدن مسائلی همچون وجود رنگ، ضربه شاسی و غیره مسئله اول است.

هنوز مشخص نیست که معامله آنلاین خودرو چگونه می‌تواند مسائل بالا را پوشش دهد. اما به هر صورت آنگونه که رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می‌گوید، روند ثبت آنلاین معاملات خودرو 1 ماه است آغاز شده و به زودی اعلام خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


ثبت آنلاین معاملات خودرو

امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی درخصوص امکان معامله آنلاین خودرو توضیح داد: «در معاملات خودرو در پلتفرم‌ها مشکلی با فعالیت کسی که واسطه‌گری می‌کند و بنگاه معاملات نداریم و آنها می‌توانند با اجازه مالک این کار را انجام دهند، اما مشخص است که این کار از طرف مالک است و هرکسی نمی‌تواند در سایت آگهی بگذارد.»

وی افزود:

« ذیل قانون برنامه و بودجه تکلیف شده بود که اطلاعات و دسترسی‌های لازم برای معاملات آنلاین خودرو در اختیار سکوهای بخش خصوصی قرار گیرد، پلتفرمی سال قبل با همکاری فراجا و وزارت صمت راه‌اندازی شد و استعلام بیمه، گارانتی، اهلیت طرفین معامله و وکالتنامه‌ها ارائه شد.»

ثبت آنلاین معاملات خودرو

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان کرد: «گام بعدی که قرار بود ما انجام دهیم این بود که امکان انجام معامله را در پلتفرم‌ها فراهم کنیم، به‌طوری که خریدار و فروشنده بتوانند در همان پلتفرم خودرو معامله کنند، همان جا قرارداد تنظیم کنند و امضای الکترونیکی داشته باشند و در نهایت به تعویض پلاک مراجعه کنند. این روند از یک ماه گذشته آغاز شده و به‌زودی رسما اعلام خواهد شد..»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص آنلاین شدن معاملات خودرو بر بستر سکوهای بخش خصوصی چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر