coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

قیمت رسمی ری را اعلام شد؛ قیمت اولین کراس اوور ایرانی

با اعلام قیمت رسمی ری را فقط یک قدم دیگر تا عرضه اولین کراس‌اوور ملی فاصله داریم. ایران خودرو در نامه‌ای قیمت پایه ری‌را را به اطلاع سازمان بورس رساند.

مدتهاست که همه منتظر اعلام قیمت رسمی ری را به عنوان اولین خودرو کراس‌اوور ایرانی متعلق به شرکت ایران خودرو هستیم. این خودرو ثابت کرده که در میان رقبا چینی خود حرفی برای گفتن دارد و حتی ممکن است در برخی موارد از آنها پیشی بگیرد.

اگرچه قیمتی که در ادامه مطلب منتشر کرده‌ایم، شاید با توجه به وضعیت بازار و قیمت کارخانه‌ای دیگر محصولات ایران خودرو، کمی به نظر شما مناسب قلمداد شود، ما یقیناً این خودرو در بازار خودرو کشور مخصوصاً در روزهای نخستین عرضه، قیمت‌های نجومی پیدا خواهد کرد. اصلی‌ترین دلیل قیمت‌های نجومی خودرو را می‌توان فعالیت بدون کنترل و افسارگسیخته دلالان و نمایشگاه‌داران خودرو دانست که با آگهی‌های نادرست، قیمت هر خودرو را افزایش می‌دهند.


بیشتر بخوانید:


قیمت رسمی ری را از سمت ایران خودرو اعلام شد

ایران خودرو و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان چندی پیش قیمت نهایی ری را را بیش از 1 میلیارد تومان اعلام کردند. پس از آن عباس علی‌آبادی، وزیر صمت به ماجرا داخل شده و گفت که قیمت ری را کمتر از 1 میلیارد تومان خواهد بود. به نظر می‌رسد که فی‌الحال علی‌آبادی برنده میدان شده و قیمت رسمی ری را در نامه ایران خودرو به سازمان بورس 975 میلیون و 803 هزار و 762 تومان اعلام شده است.

اما می‌دانیم که این مبلغ، قیمت خام ری را است و قیمت نهای و قطعی آن احتمالاً بیش از 1 میلیارد تومان و حتی همان قیمت درنظر گرفته شده قبلی معادل 1 میلیاردو 270 میلیون تومان شود. این یعنی به بهای پایه هزینه‌هایی همچون مالیات، عوارض، شماره‌گذاری و غیره نیز اضافه خواهد شد.

درخصوص اینکه چرا قیمت ری را به سارمان بورس اعلام شده، باید بدانید که ایران خودرو یک شرکت فعال و پذیرفته شده در بورس است و باید در قالب افشای اطلاعات قیمت جدید و تغییرات بهای محصولات خود را به سهام‌داران خود اعلام کند.

قیمت رسمی ری را از سمت ایران خودرو اعلام شد

لازم به ذکر است که با توجه به ساخت و پاخت ایران خودرو سازمان حمایت، قیمت این کراس اوور به ظاهر ملی احتمالاً تا 1 میلیاردو 270 میلیون تومان برسد. این یعنی اینکه قیمت این خودرو حتی از نمونه‌های خارجی همرده خود نیز یا بالاتر یا در رقابت تنگاتنگ است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما مخاطبین عزیز تکراتو از اعلام قیمت پایه ری را چیست؟ آیا شما نیز با توجه به اضافه شدن هزینه‌های جانبی، قیمت کراس اوور ایران خودرو را منطقی نمی‌دانید؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر