coinex
otetmarket
propification.com

تغییر مبلغ اقساط وام بازنشستگان ؛ افزایش زمان بازپرداخت وام ضروری بازنشستگان

مبلغ اقساط وام بازنشستگان با توجه به افزایش زمان بازپرداخت این وام، تغییر کرده است. وام ضروری بازنشستگان 30 میلیون تومان بود که چندی پیش به حساب آنان واریز شد.

سه‌شنبه، 9 مرداد 1403 بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، مبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات بازنشستگی خود را دریافت کردند. این مبلغ نسبت به سال پیش 10 میلیون تومان افزایش یافته بود و افرادی که تاکنون آن را دریافت نکرده بودند، در اولویت قرار داشتند.

نرخ سود وام 30 میلیونی بازنشستگان کشوری صفر است، اما سالانه 4 درصد کارمزد از متقاضی دریافت می‌شود. ضمناً این وام یکی از طرح‌های ویژه خدماتی و رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری است که هرساله به تعدادی از بازنشستگان اعطا می‌شود. گفتنی‌ست که امسال 52 هزار نفر بازنشسته مشمول دریافت آن شده و مبلغ وام را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: چگونگی دریافت وام بدون ضامن از 5 بانک کشور

مبلغ اقساط وام بازنشستگان چقدر است؟

طبق توافق‌نامه صندوق بازنشستگی کشوری با بانک صادرات، 30 میلیون تومان تسهیلات ویژه برای بازنشستگان این صندوق درنظر گرفته و مبلغ آن در تاریخ 9 مرداد 1403 به حساب این افراد واریز شد.

وام ضروری بازنشستگان کشوری همراه با سایر تسهیلات مالی از جمله وام ازدواج فرزندان و وام حمپاد، یکی از خدمات رفاهی و تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری است که برای کمک به بهبود معیشت بازنشستگان به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

مبلغ اقساط وام بازنشستگان چقدر است؟

مبلغ وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، 30 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد است به صورت سالانه است.

* مدت زمان بازپرداخت وام بازنشستگان بنابر تصمیمات جدید افزایش یافته و همین مورد منجربه به کاهش مبلع اقساط ماهانه وام بازنشستگان به مبلغ 550 هزار تومان شد.

براساس این گزارش در ۴ ماهه نخست سال جاری ۴ همت (هزار میلیارد تومان) تسهیلات به بازنشستگان کشوری پرداخت شده است. برای امسال ۱۸همت جهت پرداخت وام ضروری اختصاص داده شده است.

دیدگاه شما درخصوص اقساط ماهانه و مبلغ وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر