coinex
otetmarket
propification.com

استرداد هزینه بلیط پس از جا ماندن از هواپیما

ممکن است افراد زیادی بلیط هواپیما را زودتر از تاریخ سفر خود تهیه کنند. اما مشکلاتی برای مسافر پیش بیاید و در نهایت از پرواز جا بماند. پس تکلیف یک مسافر جا مانده از هواپیما چیست؟ آیا تمام پول او از دست رفته و راهی برای او باقی نمانده است؟ ما در این مطلب قصد داریم بگوییم که جواب این سوال منفی است و اطلاعات بیش‌تری در مورد استرداد هزینه بلیط پس از جا ماندن از هواپیما توضیح دهیم.

شما یک نو گو (nogo) هستید!

اگر شما هم بلیط هواپیما علی بابا را تهیه کردید. ولی از هواپیما جا ماندید. اکنون شما یک نو گو محسوب می‌شوید. احتمالا به این فکر می‌کنید که تمامی هزینه شما از بین رفته و دیگر راهی ندارید. اما این طور نیست. برای بلیط‌های سیستمی با لغو بلیط این کار انجام شده و با کسر میزان جریمه، باقی پول به شما برگردانده می‌شود. در ادامه به طور کامل درباره استرداد هزینه بلیط از نوع سیستمی و چارتری صحبت کردیم.

تفاوت کنسلی پرواز و بلیط هواپیما

کنسل شدن پرواز ممکن است به دلایلی مانند شرایط جوی، شرایط سیاسی و.. رخ دهد. در این صورت تمام هزینه بلیط به شما برگردانده می‌شود. اما کنسل کردن بلیط هواپیما کاملا به شما بستگی دارد و از طریق شخص مسافر انجام می‌شود. دلایل آن نیز متفاوت بوده و ممکن است از پرواز جا مانده باشید. در این صورت بسته به اینکه چه ساعتی کنسل کردید، کلاس پروازی شما چه بوده، نوع بلیط هواپیما و ایرلاینی که قصد داشتید با آن سفر کنید مبلغ متفاوتی را به عنوان باقی پول خود دریافت می‌کنید.

استرداد هزینه بلیط پس از جا ماندن از هواپیما

استرداد هزینه بلیط چارتری

زمانی که قصد دارید از شرایط استرداد بلیط هواپیما (علی بابا) بهره‌مند شوید. لازم است که نوع بلیط خود را در نظر داشته باشید. زیرا بعضی بلیط‌ها چارتری و بعضی سیستمی هستند. همین موضوع بر تغییر شرایط پس دادن آن نیز تأثیر‌گذار است. در مورد بلیط‌های چارتری، لغو بلیط به سادگی نوع سیستمی نیست. بنابراین اگر بلیط هواپیما (علی بابا) چارتری را خریدید؛ حتما درباره شرایط بلیط‌های چارتری این مجموعه سوالات خود را بپرسید. زیرا برای لغو آن‌ها باید از چارتر‌کننده کمک بگیرید. با توجه به قوانین مشخص هر شرکت نمی‌توان گفت شرایط برای استرداد هزینه بلیط چارتری به چه صورت است. پس حتما با شرکت مشورت کنید.

استرداد هزینه بلیط سیستمی

اکنون اگر شما هم یکی از مسافرانی هستید که بلیط سیستمی تهیه کرده است. کافی است ابتدا به سایتی که بلیط را از آن تهیه کردید وارد شوید. سپس به بخش حساب کاربردی خود بروید. در نهایت می‌توانید با انتخاب بلیط هواپیما سیستمی، آن را لغو کنید. برای پس گرفتن پول نیز از سوی سایت به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. در صورتی که به سایت یا حساب کاربری خود دسترسی ندارید می‌توانید این کار را از طریق پشتیبانی آنلاین یا آژانس‌های مسافرتی اقدام کنید.

هزینه کنسلی بلیط چقدر است؟

اگر بخواهیم به این سوال جواب دهیم، هیچ پاسخی قطعی نبوده و برای تمام شرکت‌ها صدق نمی‌کند. ابتدا در نظر داشته باشید که استرداد بلیط تنها برای پرواز‌های داخلی امکان‌پذیر است. همچنین محاسبه هزینه این بلیط‌ها برای هر شرکت، شرایط متفاوتی دارد. به طور کلی هزنیه کنسلی بلیط به عوامل مختلفی مانند کلاس پروازی، ایرلاین برگزار‌کننده، نوع بلیط و زمان اعلام کنسلی بستگی دارد. پس اگر می‌خواهید از مبلغ نهایی که قرار است به شما برگردانده شود مطلع شوید. لازم است تمام این عوامل و قوانین خود شرکت یا آژانس هواپیمایی را هم در نظر بگیرید.

استرداد هزینه بلیط پس از جا ماندن از هواپیما

جریمه کنسلی بلیط هواپیمایی در ایرلاین‌های مختلف چقدر است؟

اگر بنا به دلایلی از پرواز خود جا ماندید؛ نگرانی شما در مورد استرداد بلیط و دریافت هزینه آن طبیعی است. اما جالب است بدانید که این هزینه‌ها به عوامل مختلفی بستگی داشته و یکی از آن‌ها ایرلاین برگزار‌کننده خواهد بود. برای مثال پرواز ایران ایر با کلاس J C Y V Q M N L O K S I X تا ۳۰ دقیقه قبل از پرواز یا حتی کم‌تر از آن هم قابل بازگشت است. اما نکته مهم این بوده که قیمت آن در هر ساعت متفاوت محاسبه می‌شود. در ایرلاین ایران ایر جریمه کنسلی هواپیمایی برای کنسل کردن بلیط با‌شناسه J C Y V Q M N L O K S I X از زمان صدور آن تا ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز، ۳۰ درصد محاسبه می‌شود.

بنابراین در این مطلب گفتیم اگر شما هم از پرواز جا ماندید. نیازی نیست نگران هزینه بلیط خود باشید. زیرا شما این پول را از دست ندادید بلکه می‌توانید بخشی از آن را مطابق قوانین جریمه کنسلی ایرلاین‌های مختلف دریافت کنید. با توجه به عوامل مختلف، قیمت باقی مانده بلیط شما نیز متفاوت خواهد بود.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر