coinex
otetmarket
propification.com

شرایط کار در امریکا برای برندگان لاتاری

لاتاری آمریکا

برنامه تنوع نژادی آمریکا، که به طور عام به عنوان لاتاری آمریکا شناخته می شود، برنامه ای است که هر ساله توسط دولت ایالات متحده برای اعطای ویزای اقامت دائم آمریکا (گرین کارت) به تعدادی از اتباع خارجی از کشورهای واجد شرایط برگزار می شود. هدف این برنامه افزایش تنوع جمعیت مهاجران قانونی در ایالات متحده است.

لاتاری یک برنامه شانسی است که پذیرش در آن تصادفی است. برای واجد شرایط بودن برنامه لاتاری، باید اتباع کشوری باشید که نرخ مهاجرت پایینی به ایالات متحده دارد. لیست کشورهای واجد شرایط هر ساله در وب سایت اداره مهاجرت آمریکا منتشر می شود و ایران هم جز آن است. در مرحله بعد و در صورت برنده شدن لاتاری برندگان باید برای پرداخت هزینه سفر به کشور همسایه برای انجام مصاحبه سفارت، هزینه های مربوط به درخواست ویزا، هزینه های معاینه پزشکی، و سایر هزینه آماده باشند. برندگان لاتاری الزامی به ارائه مدارک تحصیلی بالا و یا سابقه کاری خاص ندارند، اما باید در زمان پر کردن فرم ویزا اطلاعات خود را به صورت صحیح وارد نمایند.

همچنین برندگان باید بتوانند اثبات کنند تا امکان پرداخت هزینه های خود را در زمان ورود به آمریکا تا زمان کاریابی و کسب درآمد دارند. ضمنا داشتن حداقل مدرک دیپلم برای ثبت نام در لاتاری آمریکا الزامی نیست و کسانی که دیپلم 12 ساله را ندارند با شرط دارا بودن سابقه کار در برخی شاخه ها که وزارت کار آمریکا آنها را قبول دارد امکان شرکت در لاتاری دارند.

مراحل درخواست لاتاری:

ثبت نام لاتاری آمریکا کاری ساده است و هزینه های بابت آن پرداخت نخواهید کرد. فقط کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • ثبت نام: ثبت نام در لاتاری معمولاً هر ساله بین اکتبر و نوامبر انجام می شود. می توانید به صورت آنلاین در وب سایت رسمی لاتاری آمریکا ثبت نام کنید و ثبت نام شما رایگان است.
  • انتخاب: برندگان لاتاری به طور تصادفی از میان تمام متقاضیان واجد شرایط انتخاب می شوند. نتایج معمولاً در ماه می سال بعد اعلام می شود.
  • فرآیند درخواست ویزا: برندگان لاتاری باید برای دریافت ویزای مهاجرتی در سفارت ایالات متحده در کشور خود و نزدیکترین کشور همسایه مصاحبه کنند. آنها همچنین باید مدارک لازم مانند معاینات پزشکی و مدارک شخصی مانند اثبات هویت، وضعیت تأهل، تمکن مالی و … را ارائه دهند.

اشتباهاتی که باعث رد شدن لاتاری شما می شود

  • درصورتیکه مشخصات خود از قبیل نام و نام خانوادگی را اشتباه و یا با املای غلط وارد کنید.
  • تاریخ تولد خود را عمدا و یا سهوا به اشتباه وارد کنید.
  • مشخصات مربوط به محل تولد را به اشتباه وارد کنید.
  • درباره وضعیت تاهل خود اطلاعات اشتباهی در فرم وارد کنید.
  • درصورتیکه فرزندان شما زیر 21 سال هستند و شما اطلاعات دقیق آنها را وارد نکرده اید.
  • عکس لازم برای ثبت لاتاری منطبق با استانداردهای لازم نباشد و یا از عکس اشخاص دیگر استفاده کرده باشید.

شرایط کار در امریکا برای برندگان لاتاری

آیا برندگان لاتاری کمک هزینه ای از دولت آمریکا دریافت می کنند؟

این پرسش یکی از پرسش های متداول بین افراد است که پاسخ آن منفی است. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که برنده شدن لاتاری افراد را واجد شرایط دریافت کمک هزینه از طرف دولت آمریکا می کند. این باور، باور اشتباهی است و هیچ کمک هزینه ای به برندگان لاتاری آمریکا تعلق نخواهد گرفت. بنابراین برندگان لاتاری باید هزینه های مربوط به مصاحبه سفارت، بایومتریک، هزینه های چکاپ پزشکی، هزینه های مربوط به رفتن به آمریکا و زندگی در آن تا زمان کاریابی را پرداخت نمایند.

آیا برندگان لاتاری شرایط خاصی برای کار کردن در ایالات متحده دارند؟

کسانی که برنده لاتاری آمریکا می شوند از بدو ورود به خاک آمریکا می توانند برای دریافت گرین کارت و اقامت دائم آمریکا اقدام نمایند. این افراد از تمامی حقوق شهروندان آمریکایی به جزپاسپورت و حق رای برخوردار هستند. بنابراین مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری یکی از جذاب ترین راه ها برای مهاجرت به آمریکا است. اما مهمترین سوالی که برای بسیاری از افراد وجود دارد نحوه کار در آمریکا بعد از ورود به آمریکا است.

با توجه به اینکه برندگان لاتاری آمریکا از بدو ورود واجد شرایط گرین کارت آمریکا به حساب می آیند می توانند به همراه همسر و فرزندان زیر 21 سال خود به آمریکا مهاجرت کرده و پس از ورود برای کار در آمریکا اقدام نمایند و هیچ گونه محدودیتی برای کار کردن نخواهند داشت. ضمنا 5 سال پس از ورود به خاک آمریکا برندگان لاتاری می توانند برای اخذ شهروندی ایالات متحده و برای دریافت پاسپورت آمریکا اقدام کنند.

شرایط کار در امریکا برای برندگان لاتاری

مهاجرت به آمریکا با رویال اپلای

مهاجرت به آمریکا فرآیندی پیچیده است و بسیاری از افراد تمایل دارند تا با یکی از ساده ترین روش های مهاجرتی آمریکا یعنی لاتاری به این کشور مهاجرت کنند. مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری روشی متداول است اما شانسی است و قطعا اخذ ویزا بعد از برنده شدن الزامات خاص خود را دارد.

اگر قصد مهاجرت به آمریکا دارید، انتخاب یک موسسه مهاجرتی معتبر برای طی کردن ساده تر و بهتر این مسیر می تواند مفید باشد. موسسه مهاجرتی رویال اپلای اولین و معتبرترین موسسه مهاجرت به آمریکا در ایران است. این مجموعه با استفاده از وکلای خبره و کارآزموده در ایران، آمریکا و کانادا تمام پروسه های مهاجرتی آمریکا و کاناد مانند اخذ ویزای کاری، نخبگان، اخذ پذیرش تحصیلی، ویزای تحصیلی، ویزای والدین ، سرمایه گذاری در آمریکا و کانادا، ویزای توریستی آمریکا و کانادا و… را ارائه می کند. این مجموعه با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت به آمریکا و کانادا یکی از مطمئن ترین مجموعه های فعال در زمینه مهاجرت است. همچنین شما می توانید در صورت تمایل از خدمات مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید. کافی است با شماره 02122407171 تماس حاصل نمایید و سوالات خود را از مشاوران مهاجرتی این مجموعه بپرسید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر