coinex
otetmarket
propification.com

دسترسی به اینستاگرام در ترکیه دوباره برقرار شد

به نظر می‌رسد دولت ترکیه تصمیم گرفته دوباره دسترسی به اینستاگرام را برقرار کند. این اپلیکیشن در تاریخ 2 اوت از دسترس مردم خارج شده بود.

عبدالقادر اورال اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های ترکیه، امروز اعلام کرد که این ممنوعیت از ساعت 9:30 شب به وقت ترکیه برداشته می‌شود.

سازمان مانیتورینگ امنیت سایبری NetBlocks اعلام کرده است: «آمار نشان می‌دهند پس از آنکه مقامات ترکیه و متا بر سر حذف محتوای تروریستی و بازگرداندن حساب‌های کاربری که ناعادلانه بسته شده بودند، مذاکره کردند اینستاگرام به تدریج در حال بازگشت به شبکه‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ترکیه است.»


بیشتر بخوانید:


دلیل عدم دسترسی به اینستاگرام در ترکیه چه بود؟

این ممنوعیت پس از آن اعمال شد که یک مقام ترکیه‌ای، اینستاگرام را به سانسور پست‌های تسلیت مربوط به ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس، متهم کرده بود.

اورال اوغلو امروز نوشت که دولت ترکیه اینستاگرام را مسدود کرد زیرا شرکت «به درخواست‌های ما به دلیل سیاست‌هایی که در چارچوب جرایم کاتالوگ اجرا کرده بود، پاسخ نداد». او افزود که پس از گفتگو با اینستاگرام، «مطالبات ما، به ویژه در مورد جرایم کاتالوگ، برآورده خواهد شد و آنها قول داده‌اند که در زمینه سانسور اعمال شده بر کاربران با هم همکاری کنند.»

در پست اورال اوغلو مشخص نشده که کدام جرایم یا موارد سانسور محتوا مورد بحث قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

منبع: techcrunch

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر