coinex
otetmarket
propification.com

خرید 40 درصد از سهام دیجی‌کالا توسط «حرکت اول»

در رویدادی مهم در زمینه تجارت الکترونیک ایران، شرکت «حرکت اول» که بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه همراه اول محسوب می‌شود، 40 درصد از سهام دیجی‌کالا را خریداری کرد. از اواخر فروردین‌ماه امسال خبرهایی منتشر شد که همراه اول از طریق شرکت سرمایه‌گذاری خود «حرکت اول» قصد دارد بخشی از سهام دیجی‌کالا را خریداری کند. این شایعات سرانجام به واقعیت پیوسته و اکنون حرکت اول از سهامداران دیجی‌کالا محسوب می‌شود.

در اطلاعیه دیجی‌کالا، اعلام شده که بخشی از سهامی که توسط حرکت اول خریداری شده، متعلق به شرکت «سرمایه‌گذاری سرآوا پارس» و برخی از سرمایه داران بوده است. با این خرید، همراه اول اکنون مالک 40 درصد از سهام دیجی‌کالا با ارزش‌گذاری 30 هزار میلیارد تومانی است.


بیشتر بخوانید:


دیدگاه بنیان‌گذاران دیجی‌کالا

حمید و سعید محمدی، بنیان‌گذاران دیجی‌کالا، همچنان 22 درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند و دو عضو از پنج عضو هیئت‌مدیره را مدیریت می‌کنند. آنها همچنان مسئولیت مدیریت اجرایی و راهبری شرکت، تدوین استراتژی کسب‌وکار و انتخاب مدیران ارشد را برعهده خواهند داشت. بدون هیچ کدام از سهامداران دیگر نمی‌توانند به‌تنهایی کنترل کامل شرکت را در دست بگیرند.

خروج سرآوا پارس و اهمیت تاریخی معامله

شرکت «سرمایه‌گذاری سرآوا پارس» پس از 12 سال از اولین سرمایه‌گذاری جسورانه خود در دیجی‌کالا، از ترکیب سهامداران این شرکت خارج می‌شود و این معامله بزرگ‌ترین بازگشت سرمایه موفق در زمینه سرمایه‌گذاری در نوآوری و اقتصاد دیجیتال کشور به شمار می‌رود.

سابقه حرکت اول در سرمایه‌گذاری

این توافق از بهمن 1402 آغاز شده و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در تاریخ اقتصاد دیجیتال ایران است. حرکت اول پیش از این نیز در شرکت‌های تکنولوژی و استارت‌آپ‌های ایرانی مانند فلای تودی، گروه آچاره، میاره، همراه‌مکانیک و جاجیگا سرمایه‌گذاری کرده است. هدف از همکاری جدید همراه اول و دیجی‌کالا، هم‌افزایی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود برای توسعه اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور است.

شرکت دیجی‌کالا اعلام کرده که پس از این سرمایه‌گذاری و مشارکت، امید دارد که با همراهی این دو بازیگر مهم که هرکدام ده‌ها میلیون کاربر دارند، شاهد خلق سرویس‌های جدیدبرای مردم ایران، تجربه‌ای خوشایندتر برای مشتریان و افزایش سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری کشور باشیم.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر