coinex
otetmarket
propification.com

ساخت بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان در آمریکا

در ایالت ویسکانسین آمریکا، شهر میلواکی، طرحی بلندپروازانه در دست اجراست که قصد دارد مفهوم ساخت‌وساز با چوب را به سطح جدیدی برساند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این پروژه تبدیل به بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان خواهد شد.

این آسمان‌خراش که هنوز نام مشخصی ندارد، توسط شرکت Michael Green Architecture (MGA) طراحی شده است. این شرکت یکی از پیشگامان ساخت سازه‌های چوبی مدرن بوده و نقش بزرگی در محبوبیت ساخت‌وساز با چوب در آمریکای شمالی ایفا کرده است.


بیشتر بخوانید:


بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان 55 طبقه دارد

در حال حاضر، ارتفاع دقیق این آسمان‌خراش اعلام نشده، اما گفته می‌شود که ممکن است تا 55 طبقه داشته باشد. در حال حاضر بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان که آن هم در شهر میلواکی قرار دارد 25 طبقه است. بنابراین، این آسمان‌خراش جدید به‌طور قابل توجهی بلندتر خواهد بود.

بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان با گیاهان پوشیده خواهد شد و دارای چندین تراس نیز خواهد بود. این برج بخشی از یک پروژه بزرگ‌تر است که بر روی زمین یک پارکینگ قدیمی و محبوب محلی ساخته خواهد شد.

برج چوبی بخشی از یک توسعه بزرگتر است که شامل فضای مسکونی و همچنین فضای اداری و فضای خرده فروشی MGA می شود.
برج چوبی بخشی از یک توسعه بزرگتر است که شامل فضای مسکونی و همچنین فضای اداری و فضای خرده فروشی MGA می شود.

شرکت MGA در توضیح این پروژه گفت: “توسعه پیشنهادی شامل سرمایه‌گذاری قابل توجهی به مبلغ بیش از 700 میلیون دلار است که شامل چندین ساختمان با کاربری‌های مختلف خواهد بود. این پروژه، که در چند مرحله برنامه‌ریزی شده، ممکن است تا 750 واحد مسکونی، 17600 متر مربع فضای اداری، 3700 متر مربع فضای تجاری، 300 اتاق هتل، پارکینگ‌ها و محوطه‌های عمومی و پیاده‌روهای جذاب را شامل شود. MGA که به رهبری در معماری چوبی معروف است، طراحی این پروژه را برعهده خواهد داشت و توسط تیمی از کارشناسان از جمله HGA، Gehl People، C.D. Smith و Thornton Tomasetti پشتیبانی خواهد شد.”

هنوز مشخص نیست که آیا در ساخت این آسمان‌خراش چوبی از بتن هم برای پایداری استفاده خواهد شد یا نه، اما با توجه به این ارتفاع بالا، انتظار می‌رود که برای تقویت سازه، از بتن نیز استفاده شود. بلندترین ساختمان تمام چوبی فعلی، برج Mjøstårnet در نروژ است که 85.4 متر ارتفاع داشته و هر ساختمانی بلندتر از این معمولاً به تقویت بتنی نیاز دارد.

بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان 55 طبقه دارد

بسیاری از مردم با شنیدن عبارت “آسمان‌خراش چوبی” ممکن است نگران شوند و تصور کنند که چنین ساختمانی به‌راحتی در معرض آتش‌سوزی قرار دارد. اما چوب‌های مدرن که به‌صورت صنعتی تولید می‌شوند، مانند چوب‌های سنتی نیستند. این چوب‌ها از چندین لایه چوب تشکیل شده‌اند که با چسب به هم متصل شده‌اند و به یک تیر چوبی بسیار قوی تبدیل می‌شوند. در واقع، این نوع چوب‌ها در برابر آتش حتی بهتر از فولاد عمل می‌کنند، زیرا به‌جای سوختن کامل، تنها سطحشان زغال می‌شود.

برای اینکه این آسمان‌خراش چوبی رکوردشکن به مرحله اجرا برسد، باید از نگرانی‌های مرتبط با ایمنی عبور کند. در این راستا، طرح‌های مربوط به این پروژه به مقامات شهری ارسال شده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: newatlas

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر