coinex
otetmarket
propification.com

شرط داشتن گواهینامه برای خرید خودرو رسماً باطل شد؛ ابلاغ به شورای رقابت

بالاخره شرط داشتن گواهینامه برای خرید خودرو رسماً باطل و برای اجرا به شورای رقابت ابلاغ شد. قطعاً از شرط از شروط ثبت‌نام محصولات ایران خودرو پاک خواهد شد.

روز گذشته ایران خودرو گفته بود که هنوز رأیی برای برداشتن شرط داشتن گواهینامه برای خرید خودرو صادر نشده است. با این اطلاعیه ایران خودرو، بسیاری نگران بودند که ممکن است این تصمیم تأیید نشده و همچنان این شرط به قوت خود باقی بماند. حال تنها 1 روز از اطلاعیه ایران خودرو، رأی نهایی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال این شرط صادر شده و برای اجرای به شورای رقابت ابلاغ شده است. مطابق با این تصمیم، تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌بایست از مفاد آن تبعیت کرده و اگر طرحی با این شرط فعال است، هرچه سریع‌تر اطلاح شود.

لازم به ذکر است که شرایط جدید ثبت‌نام محصولات ایران خودرو در طرح فروش جدید این شرکت خارج از سامانه یکپارچه، مهمترین طرح فروش این شرکت پس از 2 سال است و همه می‌توانند در آن شرکت کنند. پس شرط گواهینامه برای ثبت‌نام محصولات این شرکت نیز ار شروط اصلی خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید: قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو مرداد 1403 [+ جدول]

شرط داشتن گواهینامه برای خرید خودرو باطل شد

یدالله اسماعیلی فرد، مدیر کل هیات عمومی و هیئت‌های تخصصی دیوان عدالت اداری، در این خصوص گفت: «با توجه به صدور و ابلاغ رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال‌بندی از مصوبه شورای رقابت که داشتن گواهینامه رانندگی را برای ثبت‌نام خرید خودرو الزامی دانسته بود از تاریخ تصویب هم ابطال شده است.»

شرط داشتن گواهینامه برای خرید خودرو باطل شد

وی افزود:

«تمامی دستگاه‌های اجرایی و عرضه‌کنندگان خودرو مکلف‌اند که مفاد این رای رو تبعیت کنند و چنانچه احیاناً در آگهی‌هایی برای فروش خودرو منتشر کردند و این شرط رو درج کردند در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص حذف شرط داشتن گواهینامه برای ثبت‌نام و خرید خودر چیست؟ منتظر نظرات شما هستیم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر