coinex
otetmarket
propification.com

واکسن HPV از میدان کارآزمایی سربلند خارج شد

در سال‌های گذشته با بالارفتن آگاهی‌ ایرانیان در رابطه با بیماری‌های جنسی، حساسیت جامعه ایران به سلامت و بهداشت در این حوزه افزایش پیدا کرده است. موضوعی که سبب افزایش تقاضا برای محصولات و خدماتی شده است که موجب پیشگیری از ابتلا به این دست از بیماری‌ها می‌شود. واکسن گارداسیل از مواردی است که درخواست برای تهیه آن بالاست ولی به‌دلیل وارداتی بودن آن، در مواقعی در بازار موجود نیست و در صورت وجود هم با قیمت‌هایی به فروش می‌رسد که خرید آن برای بخش بزرگی از مردم امکان‌پذیر نیست.

اما خبر خوب برای ایرانیان متقاضی دریافت واکسن گارداسیل، پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز مراحل کارآزمایی نمونه داخلی این واکسن است. کارآزمایی بالینی واکسن پاپیلوگارد چهارظرفیتی که علیه سویه‌های شایع ۶، ۱۱، ۱۶ و ۱۸مؤثر است، در خرداد ۱۴۰۳ انجام شده است. شرکت ایرانی نیواد فارمد سلامت به‌عنوان یک تولیدکننده معتبر و خوش‌نام اقلام دارویی، به‌زودی واکسن پاپیلوگارد ایرانی را روانه‌ بازار خواهد کرد.

پاپیلومای انسانی (HPV)

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ویروس شایعی است که با تماس‌ پوستی و فعالیت جنسی منتقل می‌شود و ممکن است منجر به بیماری های مرتبط با عفونت به این ویروس و سرطان های اندام تناسلی، مقعد و سر و گردن در زنان و مردان شود. بالای 90 درصد سرطان های دهانه رحم ناشی از عفونت مزمن با انواع پرخطر ویروس HPV است. سویه‌های ۱۶ و ۱۸ ویروس HPV که از سویه‌های پرخطر محسوب می‌شوند، ممکن است موجب بروز درصد قابل توجهی از سرطان‌های اندام تناسلی، سرطان سر و گردن و حدود 90 درصد ضایعات سرطانی و پیش سرطانی ناحیه مقعد در هر دو جنس شود. همچنین، حدود ۹۰ درصد از زگیل‌های تناسلی ناشی از ابتلا به سویه‌های خوش‌خیم ۶ و ۱۱ است.

انجام واکسیناسیون علیه HPV راهی امن و مطمئن برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های ناشی از این ویروس و زگیل‌های تناسلی است. واکسن‌ها با هدف جلوگیری از شیوع ویروس HPV و بیماری‌های مرتبط با آن تولید می‌شوند. واکسن HPV برای افراد ۹ساله و بزرگ‌تر (دختر و پسر) قابل تزریق است و بهترین زمان تزریق آن، قبل از شروع فعالیت جنسی است؛ هرچند بعد از شروع فعالیت جنسی نیز مفید است.

هیچ‌یک از واکسن‌های موجود برای افراد مبتلا به HPV، خاصیت درمانی ندارند؛ اما افرادی که در حال حاضر از نظر جنسی فعال هستند، همچنان باید براساس بازه زمانی توصیه‌شده، واکسن دریافت کنند. سابقه ابتلا به ویروسHPV، زگیل تناسلی و اختلال در تست پاپ اسمیر مانعی برای تزریق واکسن نیست.

واکسن گارداسیل رسید

در ایران دسترسی به واکسن گارداسیل که نامی آشنا در پیشگیری از ابتلا به این ویروس است، به دلایل مختلف دشوار است و حتی در مواردی، واردات این واکسن به شکل غیرقانونی انجام می‌شود که این مسئله باعث دسترسی سخت و قیمت زیاد این واکسن شده است. از طرف دیگر، احتمال از بین رفتن عملکرد واکسن گارداسیل، به‌دلیل عدم رعایت زنجیره سرد وجود دارد.

گزینه مشابه داخلی برای واکسن گارداسیل، واکسن پاپیلوگارد است که توسط شرکت ایرانی نیواد‌ فارمد سلامت تولید شده است. این شرکت با هدف ارتقای سلامت جامعه و توسعه واکسن‌های ضروری کشور، فعالیت خود را از آذر ۱۳۹۷ آغاز کرده است.

در حال حاضر، واکسن پاپیلوگارد دوظرفیتی که سویه‌های سرطان‌زای ۱۶ و ۱۸ را پوشش می‌دهد، در بازار ایران موجود است و گزینه‌ای قابل اعتماد برای پیشگیری از ابتلا به ویروس HPV و بیماری‌های مرتبط با آن محسوب می‌شود.

این واکسن پاپیلوگارد چهارظرفیتی ایرانی که علیه سویه‌های شایع ۶، ۱۱، ۱۶ و ۱۸مؤثر است، به‌زودی روانه بازار خواهد شد و با قیمتی مناسب و دسترسی آسان، راهی امن برای تضمین سلامت افراد جامعه خواهد بود.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر