coinex
otetmarket
propification.com

نحوه دریافت 500 دلار ارز مسافرتی برای زائرین اربعین

دولت غیر از ارز اربعین، 500 دلار ارز مسافرتی برای زائرین اربعین نیز درنظر گرفته است که زائرین می‌توانند این مبلغ را از دستگاه خودپردار دریافت کنند.

دولت برای زائرین اربعین حسینی 1403 مبلغ 200 هزار دینار عراقی برای هر زائر به عنوان ارز اربعین درنظر گرفته که فروش حضوری آن از 2 هفته پیش آغاز شده است. از جمله شریط دریافت ارز اربعین این است که زائرین حتماً باید در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند؛ سپس برای دریافت آن به شعبات 7 بانک ملت، ملی، سپه، صادرات، تجارت، پارسیان و پست بانک مراجعه کنند.

دولت اما غیر از ارز اربعین، 500 دلار ارز مسافرتی برای زائرین اربعین نیز درنظر گرفته است که این افراد می‌توانند از طریق دستگاه‌های مستقر در فرودگاه امام خمینی، این مبلغ را دریافت کنند.

گفتنی‌ست که به منظور تسهیل در روند دریافت ارز مسافرتی، تعداد دستگاه‌های خودپرداز تا 5 برابر افزایش یافته است. جزئیات بیشتر خبر را می‌توانید در ادامه مطلب بخوانید.


بیشتر بخوانید:


نحوه دریافت 500 دلار ارز مسافرتی برای زائرین اربعین

سفرهای اربعین 1403 چند روزی است که آغاز شده و زائرین اربعین اقدام به دریافت ارز اربعین و ارز مسافرتی می‌کنند. بدین منظور طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده دولت، زائرینی که قصد سفر به سمت عراق به صورت هوایی را دارند، می‌توانند غیراز 200 هزار دینار ارز اربعین، مبلغ 500 دلار نیز به عنوان ارز مسافرتی دریافت کنند. برای دریافت این ارز ابتدا باید در بله ثبت‌نام کرده باشید و سپس با مراحعه به شعب بانک یا دستگاه‌های خودپرداز داخل فرودگاه امام، ارز خود را دریافت کنید.

غلامحسین صالحی، رئیس بانک ملی شعبه فرودگاه امام، در این رابطه گفت: «در سال جاری تعداد دستگاه‌های خود پرداز برای دریافت ارز مسافرتی در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) را ۵ برابر افزایش داده‌ایم.»

نحوه دریافت 500 دلار ارز مسافرتی برای زائرین اربعین

وی افزود:

«جهت افزایش سرعت پرداخت ارز مسافرتی در ترمینال شماره یک که ۲۴ساعته است در هر شیفت دو نیروی انسانی کنار کانتر‌ها مستقر کرده‌ایم تا زائران محترم معطل نشوند.»

صالحی در دامه بیان کرد: «زائرانی که ارز اربعین را دریافت کرده‌اند مشکلی برای دریافت ارز مسافرتی ندارند؛ یعنی زائران مسافر هوایی هم می‌توانند از طریق شعب منتخب بانک‌های عامل ۲۰۰هزار دینار بگیرند و هم این که ۵۰۰ دلار را در فرودگاه امام‌خمینی دریافت کنند.»

گفتنی است، طبق بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی، ارز مسافرتی در سفر هوایی به کشورهای نیازمند دریافت ویزا ۵۰۰ یورو و ارز مسافرتی در سفر هوایی به کشورهای بدون نیاز به دریافت ویزا ۳۰۰ یورو است.این مبلغ تنها یک بار در سال به افراد تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص امکان دریافن ارز مسافرتی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر