coinex
otetmarket
propification.com

اپل NFC آیفون‌ها را در iOS 18.1 حتی برای توسعه دهندگان خارج از اتحادیه اروپا باز می‌کند

کمیسیون اروپا اخیرا اپل را وادار کرده که عملکرد NFC آیفون‌ها را برای اشخاص ثالث باز کرده و راه را برای پرداخت از گزینه‌های دیگری به جز کیف پول خود اپل هموار کند.

به نظر می‌رسد سرانجام اپل تصمیم گرفته همکاری کند. آنطور که مشخص است این شرکت اعلام کرد که NFC را برای توسعه دهندگان شخص ثالث واقع در خارج از اتحادیه اروپا باز می‌کند.

احتمالا این موضوع در نسل توسعه دهندگان آینده برای iOS 18.1 عملی خواهد شد اما هرچه که هست گامی به جلو برای اپل محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید:

مانند هر تغییر دیگری ممکن است از ابتدا ایراداتی وجود داشته باشد. اول اینکه عملکرد NFC آیفون‌ها در ابتدا فقط در اختیار توسعه دهندگان استرالیا، برزیل، کانادا، ژاپن، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده قرار گرفته و مهم تر از آن که خدمات جدید اپل رایگان نخواهد بود.

البته چنین تصمیماتی از اپل بعید نیست اما خود شرکت دلیل دریافت هزینه را امنیت و حریم خصوصی کاربران عنوان کرده است موضوعی که اپل همیشه به آن می‌بالد.

برهمین اساس باز شدن NFC آیفون در کشورهای فوق به این معنا نیست که هر کسی در کشورهای فوق الذکر بتواند هر برنامه‌ای که می‌خواهد را با عملکرد NFC ایجاد کند، زیرا امنیت و حریم خصوصی کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین، برای انجام همه این کارها، توسعه‌دهندگان ابتدا باید با اپل یک قرارداد تجاری منعقد کنند، «حق NFC و SE (عنصر امن)» را درخواست کنند، و سپس «هزینه‌های مربوطه را بپردازند».

بهرحال بازشدن NFC آیفون این دستگاه ها را منعطف تر از گذشته می‌کند با این وجود هنوز با فضای اندرویدی فاصله زیادی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: 

منبع:gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر