coinex
otetmarket
propification.com

یک معافیت جدید سربازی از اول شهریور اجرایی می‌شود [+ جزئیات]

سازمان وظیفه عمومی در اطلاعیه از اجرای یک معافیت جدید سربازی از اول شهریورماه خبر داد که البته شامل حال مشمولان غایب نمی‌شود.

بزرگترین دغده یک پسر فاقد شرایط معافیت با رسیدن به سن 18 سال و حتی قبل‌تر از آن، انجام خدمت سربازی است که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، این خدمت اجباری بوده و افراد فاقد شرایط معافیت باید برای گذراندن آن به یگان‌ها معرفی شوند.

تاکنون بارها در تکراتو به انواع معافیت‌های سربازی پرداخته‌ و شرایط آنها را توضیح داده‌ایم. اما ظاهراً دولت امسال توجه ویژه‌ای به مشمولین سربازی دارد و چند معافیت جدید را به لیست قبلی اضافه کرده است. ازجمله معافیت‌های جدید می‌توان به معافیت مشمول بالای 40 سال با 3 فرزند و معافیت مشمول بالای 30 سال با شرایط خاص اشاره کرد.

به تازگی سازمان وظیفه عمومی یک معافیت جدید سربازی نیز وضع کرده است که طبق آن برخی مشمولین سربازی می‌توانند از شرایط آن استفاده کنند. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: شرایط معافیت جدید سربازی برای مشمولین غایب

معافیت جدید سربازی برای سربازان بالای 35 سال

سازمان وظیفه عمومی فراجا اطلاعیه زیر را دراین خصوص منتشر کرده است:

«به استناد تبصره 1 بند ط ماده ۱۰۲ قانون برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران و در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال سن و دارای حداقل 2 فرزند از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

کلیه مشمولانی که از ابتدای سال ۱۴۰۳ در شمول این قانون قرار گرفته‌اند، به شرط نداشتن غیبت و رسیدن به سن ۳۵ سال تمام و دارا بودن حداقل 2 فرزند، می‌توانند از تاریخ اول شهریورماه با به همراه داشتن مدارک لازم از قبیل اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر و فرزندان و آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه و درخواست معافیت مربوطه را ثبت کنند تا پس از بررسی مدارک و احراز شرایط از معافیت مذکور بهره‌مند شوند.

کارکنان وظیفه که فاقد غیبت سنواتی و حین خدمت در شمول مقررات این معافیت قرار می‌گیرند، با ارائه مدارک مورد نظر به یگان خدمتی و احراز شرایط اولیه، می‌توانند به همراه گواهی اشتغال به خدمت به دفاتر پلیس +۱۰ برای ثبت درخواست مراجعه کنند. برابر قانون ابلاغی، این معافیت به مشمولان غایب تعلق نمی‌گیرد و اولین شرط رسیدگی به درخواست‌های ثبت شده عدم درج غیبت در سوابق مشمولان است.»

معافیت جدید سربازی برای سربازان بالای 35 سال

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص شرایط جدید معافیت سربازی برای سربازان پدر بالای 35 سال سن چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر