coinex
otetmarket
propification.com

اعلام ظرفیت کلی ثبت نام محصولات ایران خودرو ؛ ایران خودرو تعهدی ندارد!

ظرفیت کلی ثبت نام محصولات ایران خودرو اعلام شد. عدد اعلامی بزرگترین خودروساز کشور به قدری پایین است که همه متقاضیان را ناامید می‌کند.

طرح فروش محصولات ایران خودرو در سال 1403 از 24 مرداد آغاز شده و طبق اطلاعیه شماره 3 این شرکت، تا 2 شهریور ادامه خواهد داشت. از قبل پیش‌بینی می‌شد که میلیون‌ها نفر برای خرید خودرو اقدام خواهند کرد. همچنین از همان ابتدا هم مشخص بود که تنها تعداد قلیلی در قرعه‌کشی برنده شده و در اولویت تحصیص قرار می‌گیرند.

ما نیز گماk می‌گردیم که ظرفیت کلی ثبت نام محصولات ایران خودرو عدد کوچکی را نشان دهد، اما فکرش را نمی‌کردیم که تا این حد باشد. فارغ از این، پیش‌تر مشخص شد که حدود 70 درصد ظرفیت به دو طرح جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده تعلق دارد و فقط 30 درصد ظرفیت برای متقایان عادی درنظر گرفته شده است.

این رویه فقط به نفع ایران خودرو، بانکها و کل شبکه بانکی است که از میلیون‌ها حساب وکالتی سودی عجیب و غیرقابل باور به جیب زده و متقاضیان خودرو فقط پولشان صرف کاری بیهوده شده است. ضمناً این را هم بگوییم که ایران خودرو هیچ تعهدی برای تحویل خودرو به متقاضیان ندارند و تخصیص خودرو صرفاً بوسیله قرعه‌کشی و اولویت‌بندی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید:


ظرفیت کلی ثبت نام محصولات ایران خودرو چقدر است؟

بنابر آمار، تاکنون 1 میلیون و 500 هزار نفر در طرح فروش ایران خودرو ثبت‌نام کرده‌اند. البته می‌دانیم که تعداد واقعی ثبت‌نام‌کنندگان بسیار بیشتر از این عددهاست. همچنین 600 هزار نفر نیز حساب وکالتی باز کرده و منتظر تأیید بانک هستند. قبلاً گفتیم که از زمان مسدودسازی وجه در حساب وکالتی باید 48 ساعت گذشته باشد تا امکان ثبت‌نام فراهم شود.

بالا گفتیم که 70 درصد طرح در اختیار متقاضیان جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده قرار دارد و فقط 30 درصد به متقاضیان سهمیه اختصاص یافته است. حال بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، 50 درصد ظرفیت در اختیار مادران، 20 درصد خودروهای فرسوده و 30 درصد متقاضیان عادی قرار دارد.

اما طبق آمار 120 هزار دستگاه خودرو در این طرح به متقاضیان تحویل داده خواهد شد. این یعنی ظرفیت کلی 120 هزار دستگاه خودرو است و دست اکثریت ثبت‌نام‌کنندگان خالی خواهد ماند. به اینفوگرافی زیر توجه کنید:

ظرفیت کلی ثبت نام محصولات ایران خودرو چقدر است؟

ثبت درخواست تعهدی برای ایران خودرو ایجاد نمی‌کند

همان‌طور که در اطلاعیه‌های شماره 1، 2 و 3 طرح فروش محصولات ایران‌خودرو تاکید شده، ثبت‌ اولیه درخواست خرید محصولات ایران‌خودرو تعهدی برای این شرکت در تحویل خودرو به تمامی متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

ثبت درخواست خودرو در طرح فعلی برای باقی‌مانده ظرفیت تولید (پس از تحویل خودروهای سامانه یکپارچه) تا پایان سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

با توجه به این‌که در حال حاضر تعداد متقاضیان بالاتر از ظرفیت فروش است، تاکید می‌شود، ایران‌خودرو پس از انجام فرایند قرعه‌کشی، صرفا به متقاضیانی تعهد خواهد داشت که بر اساس ظرفیت فروش، موفق به دریافت اولویت‌های نخست این مرحله از ثبت تقاضا شده‌اند؛ در واقع اولویت‌های پایین و خارج از ظرفیت تعیین شده فروش، بلافاصله پس از قرعه‌کشی حذف می‌شوند، اما امکان ثبت مجدد درخواست خرید برای آنان در فروش انتهای سال فراهم خواهد بود.

در پایان تاکید می‌شود، پس از اولویت‌بندی درخواست‌ها، هیچ حقی برای هیچ‌یک از متقاضیانی که پس از قرعه‌کشی و اولویت‌بندی حذف می‌شوند، ایجاد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص آمار بسیار ناچیز تخصیص خودرو در طرح فروش ایران خودرو چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر