coinex
otetmarket
propification.com

با Rimac Nevera R آشنا شوید؛ سریع‌ترین خودروی برقی جهان

شرکت Rimac، که پیشتر با سریع‌ترین خودروی برقی جهان یعنی Nevera توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود، حالا نسخه جدیدی از این خودروی برقی به نام Nevera R معرفی کرده که حتی از نسخه اصلی هم سریع‌تر است.

این خودرو توانایی دارد که از حالت سکون تا سرعت 60 مایل بر ساعت (تقریباً 96 کیلومتر بر ساعت) را تنها در 1.74 ثانیه طی کند؛ یعنی حدود یک دهم ثانیه سریع‌تر از نسخه اصلی.


بیشتر بخوانید:


سریع‌ترین خودروی برقی جهان حالا کمی سریع‌تر شده است

طبق اعلام Rimac، سریع‌ترین خودروی برقی جهان توانایی تولید 2,107 اسب بخار قدرت را دارد که تقریباً 200 اسب بخار بیشتر از نسخه قبلی است. علاوه بر این، گفته می‌شود که Nevera R دارای آیرودینامیک بهتر، نیروی رو به پایین بیشتر و چسبندگی بهتری است.

این بهبودها به این خودرو اجازه داده تا در پیست ایتالیایی Nardo Ring که متعلق به شرکت پورشه است، زمان دور خود را 3.8 ثانیه کاهش دهد.

 

مانند نسخه معمولی Nevera، این خودروی جدید نیز برای دستیابی به حداکثر سرعت 256 مایل بر ساعت (تقریباً 412 کیلومتر بر ساعت) نیاز به نظارت تولیدکننده دارد. بدون این نظارت، سرعت خودرو به 217 مایل بر ساعت (تقریباً 349 کیلومتر بر ساعت) محدود می‌شود.

 

به گزارش MotorTrend، Rimac انتظار دارد که باتری 108 کیلووات ساعتی این خودرو در چرخه WLTP اروپایی حدود 250 مایل (تقریباً 400 کیلومتر) برد داشته باشد، هرچند هنوز این مقدار به‌صورت رسمی تأیید نشده است.

Rimac تنها 40 دستگاه از این مدل تولید خواهد کرد و طبق گزارش MotorTrend، قیمت هر یک از آن‌ها 2.5 میلیون دلار است.

بیشتر بخوانید:

منبع: theverge

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر