coinex
otetmarket
propification.com

خبر جدید وزیر نفت از افزایش قیمت بنزین [+ ویدئو]

افزایش قیمت بنزین در دولت پیش بارها از سمت مسئولین به زبان آمده اما هیچگاه افزایشی در نرخ بنزین لحاظ نشده است. حال وزیر نفت جدید خبری جدید داده است.
محسن پاک‌نژاد، وزیر جدید نفت در خصوص مسائل مربوط به حامل‌های انرژی اللخصوص بنزین برنامه‌های اولویه خود را اعلام کرد. چیزی به بیش از دیگر مسائل مهم جلوه می‌دهد، وضعیت بنزین و افزایش قیمت بنزین است که سنگ بنای آن از سالها پیش زده شده است.

در اواخر سال پیش مسائلی بوجود آمد که به نظر می‌رسد نرخ بنزین به زودی افزایش خواهد یافت و این افزایش از ابتدای سال 1403 کلید زده خواهد شد. اما تاکنون که در شهریور 1403 قرار داریم، فعلاً خبری از افزایش نیست و نرخ‌ها به همان نرخ‌ها قبل باقی مانده است. در ادامه نظرات وزیر نفد دولت چهاردهم را منتشر کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: قیمت هر لیتر بنزین وارداتی ؛ ناترازی بنزین چقدر است؟

افزایش قیمت بنزین در دستور کار نیست

محسن پاک نژاد، وزیر نفت، به سؤالات خبرنگار شبکه خبر پاسخ داد و گفت: «آنچه که ذیل سرفصل برنامه‌ها در مجلس مطرح شد راهکارهای عملیاتی بود و این طور نیست که در کوتاه مدت امکان رفع کامل ناترازی وجود داشته باشد ولی این امکان فراهم می‌شود تا بتوانیم ناترازی انرژی را تعدیل کنیم.»

وی افزود:

«در دولت گذشته دیپلماسی انرژی در بحث واردات گاز از ترکمنستان انجام شد و با توجه به این که بخشی از این گاز در بخش خانگی استفاده می‌شود به کشور در ناترازی گاز کمک می‌کند.»

افزایش قیمت بنزین در دستور کار نیست

وزیر نفت دولت چهاردهم بیان کرد: «در حال حاضر در رابطه با مدیریت مصرف بنزین راهکار قیمتی مدنظر نیست و این راهکار قیمتی فراتر از وزارت نفت است. استفاده از خودروهای برقی و غیره در دستور کار است و با این راهکارها ایجاد تعامل بدون افزایش قیمت بنزین باید فراهم شود.»

وی در پایان گفت:

«همچنین مدل‌هایی برای سرمایه‌گذاری خارجی از وزارت نفت در نظر داریم که یکی از آنها استفاده از منابع مالی شرکت‌ها و صنایع عمده مصرف‌کننده گاز مانند پتروشیمی‌هاست که اینها باید در توسعه صنایع بالادستی دخیل شوند تا بتوانند خوراک خود را تامین کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص عدم افزایش قیمت بنزین در برنامه فعالی وزارت نفت چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر