coinex
otetmarket
propification.com

عرضه ویژگی ریکال مایکروسافت (Windows Recall) تا ماه اکتبر به تعویق افتاد

ویژگی بحث‌برانگیز ریکال مایکروسافت ، که هدف آن پیگیری فعالیت‌های کاربران در کامپیوترهای Windows 11 Copilot+ است، بار دیگر به تأخیر افتاد. این ویژگی که قرار بود در ماه ژوئن همراه با لپ‌تاپ‌های جدید عرضه شود، به دلیل نگرانی‌های زیادی که در مورد حریم خصوصی کاربران به وجود آورد، با مشکلاتی مواجه شد.

در پی واکنش‌های منفی، مایکروسافت تصمیم گرفت که Recall را از یک تنظیمات پیش‌فرض به یک ویژگی اختیاری تبدیل کند و تدابیر امنیتی بیشتری به آن اضافه کند. با این حال، این تغییرات کافی نبودند. در تاریخ 13 ژوئن، شرکت اعلام کرد که ریکال مایکروسافت از عرضه اولیه کامپیوترهای کوپایلوت پلاس حذف خواهد شد و به جای آن به عنوان یک پیش‌نمایش در برنامه Windows Insider (WIP) ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید:


زمان رسمی عرضه ریکال مایکروسافت برای مجموعه کاربران عمومی Copilot+ همچنان نامشخص است

به‌روزرسانی امروز نشان می‌دهد که دسترسی عمومی به ریکال مایکروسافت بیشتر به تأخیر افتاده است. در حالی که انتظار می‌رفت این پیش‌نمایش “در هفته‌های آتی” برای کاربران WIP در دسترس قرار گیرد، اکنون این زمان به ماه اکتبر موکول شده است. این تأخیر نشان می‌دهد که مایکروسافت همچنان در حال کار بر روی مسائل امنیتی و بهینه‌سازی این ویژگی با ورودی‌های جامعه Insider است.

در بیانیه مایکروسافت آمده است: “با تعهد به ارائه تجربه‌ای قابل اعتماد و امن از ریکال مایکروسافت (پیش‌نمایش)، اعلام می‌کنیم Recall را از ماه اکتبر برای کاربران Windows Insider در دسترس خواهد بود.”

ویژگی ریکال مایکروسافت (Windows Recall) تا ماه اکتبر به تعویق افتاد

این رویکرد با استراتژی قبلی مایکروسافت برای آزمایش ویژگی‌های پرخطری که ممکن است داشته باشند، همخوانی دارد. گزارش ها حاکی از آن است که استخراج‌کنندگان داده‌ها در ژوئن ویژگی‌های مخفی جدید Recall را در یک نسخه کانال Canary از ویندوز 11 پیدا کرده‌اند که نشان‌دهنده ادامه توسعه است. این داده‌های اولیه نشان می‌دهند که احتمالاً تغییرات بیشتری با افزایش توجه به حریم خصوصی و امنیت قبل از فراهم شدن آن برای کاربران WIP انجام خواهد شد.

زمان رسمی عرضه Recall برای مجموعه کاربران عمومی Copilot+ همچنان نامشخص است. با پیش‌نمایش اکتبر برای Insiders، ممکن است چندین ماه دیگر طول بکشد تا این ویژگی به طور گسترده برای ویندوز 11 در دسترس قرار گیرد. این تأخیر طولانی نشان از رویکرد محتاطانه مایکروسافت دارد، زیرا شرکت قصد دارد تا نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را حل کرده و از پیاده‌سازی ایمن این ویژگی قبل از عرضه‌ی گسترده، اطمینان حاصل کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر