coinex
otetmarket
propification.com

نتایج مالی شیائومی سه‌ماهه دوم سال 2024 اعلام شد؛ افزایش درآمد با فروش خودروهای برقی و گوشی‌های پریمیوم

نتایج مالی شیائومی سه‌ماهه دوم سال 2024 نشان‌ از افزایش درآمد و سود این شرکت به دلیل فروش قوی گوشی‌های هوشمند است. در این گزارش، شیائومی برای اولین بار تعداد فروش خودروی برقی SU7 را نیز منتشر کرد. این خودرو که از ماه آوریل به بازار عرضه شده، تاکنون 27,307 دستگاه فروش داشته است.

در بازه زمانی بین آوریل تا ژوئن، درآمد شیائومی از فروش گوشی‌های هوشمند به 46.5 میلیارد یوان چین (معادل 6.5 میلیارد دلار) رسید که 27 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. شیائومی در این دوره 42.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند، شامل برندهای فرعی Redmi و Poco، به بازار عرضه کرده است.


بیشتر بخوانید:


نقش فروش گوشی‌های هوشمند در نتایج مالی شیائومی سه‌ماهه دوم سال 2024

گوشی‌های هوشمند پریمیوم (بالارده) 22.1 درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده‌اند که این رقم نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. این بخش شامل مدل‌هایی است که در بازار چین با قیمت بیش از 3,000 یوان (معادل 420 دلار) به فروش می‌رسند؛ برخی از این مدل‌ها مانند Xiaomi 14 Pro یا Xiaomi Mix Fold 3 هنوز در خارج از بازار چین عرضه نشده‌اند.

شیائومی برای شانزدهمین فصل متوالی به عنوان سومین شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان باقی مانده و پس از اپل و سامسونگ قرار دارد. با این حال، در بازارهای آمریکای لاتین و خاورمیانه، شیائومی موفق شده به رتبه دوم برسد و به ترتیب 18.6 درصد و 21.2 درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد.

تعداد کاربران اکوسیستم شیائومی اکنون به 676 میلیون نفر رسیده که نسبت به سال گذشته 11.5 درصد افزایش یافته است. این عدد وقتی چشمگیرتر می‌شود که بدانیم 164 میلیون از این کاربران در چین هستند، به این معنی که سه چهارم کاربران شیائومی در خارج از بازار داخلی آن قرار دارند.

در یک تماس رسانه‌ای پس از انتشار گزارش مالی، لو ویبینگ، بنیان‌گذار و رئیس شیائومی، اعلام کرد که این شرکت در مسیر تحویل 120,000 خودرو تا پایان سال 2024 قرار دارد و کارخانه‌ها اکنون در دو شیفت کاری برای پاسخگویی به تقاضا فعالیت می‌کنند.

نتایج مالی شیائومی سه‌ماهه دوم سال 2024 و درآمد حاصل از فروش خودروهای برقی

شیائومی همچنین گزارش داد که درآمد حاصل از بخش خودروهای برقی هوشمند این شرکت به 6.4 میلیارد یوان (معادل 900 میلیون دلار) رسیده است، اما این بخش همچنان با زیانی به مبلغ 1.8 میلیارد یوان (معادل 252 میلیون دلار) روبروست. با افزایش سفارشات، انتظار می‌رود که سودآوری این بخش در آینده بهبود یابد.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر